روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

روزهای کوتاه

هر روز که از زندگیم میگذره، روزام کوتاهتر میشن. بچه که بودم، هر یه روزم چند هفته بود. اصلا تمام نمیشد. بزرگتر که شدم یه روزم اندازه چند روز بود. بعدش شد اندازه همون یه روز. یه مدتیه احساس میکنم روزام از 24 ساعت کمترن. هر روز هم دارن کمتر میشن. الآن دیگه خیلی چیزا فقط مثل یه رویای کوتاه میمونه. میترسم روزی برسه که انقدر روزام کوتاه بشن که از زندگیم هیچی باقی نمونده باشه.

نمیدونم چیکار کنم...




دریاب

ای با تو بودن خوب....

ای بی تو بودن تلخ....

این بر دو راهی مانده را

دریاب!

صفر و یک

اینایی که میگن "یا میخوایم یه چیزی رو نداشته باشیم یا تمام و کمال داشته باشیم"، به نظر من حرف درستی نمیزنن. خیلی وقتا یه خورده از یه چیزی داشتن خیلی خیلی بهتر از نداشتن اون چیزه. 

همین عبادت نصفه نیمه و یکی در میون (البته اگه واقعا به اثر عبادت اعتقاد داشته باشی)، هر چند هم با سر به هوایی و غفلت باشه، از بی عبادتی بهتره. همین خونواده ی نه چندان دلچسب  و درست حسابی (صرفا برای مثال عرض میکنم. سوء تفاهم نشه) از نداشتن خونواده و فک و فامیل بهتره. همین یه شب در میون و نصفه نیمه کتاب خوندن از کتاب نخوندن بهتره. همین نصفه نیمه زبان خوندن یا موسیقی یاد گرفتن از انجام ندادنشون بهتره. 

دیگه ....دیگه.....

آها....

همین هر از چند گاهی یه کار خوبی کردن، از کار خوب نکردن بهتره. 

اصلا خصلت کارای خوب همینه. چیزای خوب، یه کمش هم خوبه و نباید به بهونه نرسیدن به اون حد کمال، همون چیزای کوچیک رو هم از دست داد. 

یادمون باشه، خاکستری، هر چقدر هم نزدیک به سیاه باشه، باز از سیاه مطلق بهتره.

آیا تو چنان که می نمایی هستی؟

تو رو خدا خودت باش. آخه فیلم واسه چی؟ واسه کی؟ تو که به هیچی اعتقاد نداری خب مرد باش بگو اعتقاد ندارم افتخار هم میکنم که اعنقاد ندارم. تا مدیر شدی سریع مواضعت عوض شد؟ واقعا پنجاه سال دیگه که روی اون صندلی راحتی بیصاحابت نشستی از یاد آوری این روزا به خودت افتخار میکنی؟ ینی اصلا عذاب وجدان نمیگیری که فیلمی رو بازی کردی که خودت اندازه ارزن هم بهش اعتقاد نداری؟ واقعا الآن خیلی زرنگ و با سیاستی؟
نمیفهمم. واقعا بعضی آدمای دو رو و دغل باز و نون به نرخ روز خور رو نمیفهمم. حیف اسم انسان که بشه روی این آدما گذاشت. به خدا زندگی مگه چقدر طولانیه که بخاطرش  بشه همه کار کرد؟

شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی
هر لحظه به دام دگری پــا بستی
گفتا شیخا هر آن چه گویی هستم
آیا تو چنان که می نمایی هستی؟


تغییر کنیم

تغییر چیز سختیه. هر تغییری که میخواد باشه. آدما به چیزی که هستن اینرسی دارن. بدجور هم اینرسی دارن. ولی تجربه ثابت کرده به من بیشتر تغییراتی که ازشون میترسیدم و فک میکردم به ضررم تموم میشن، اصلا بد نبودن. خیلی هم خوب بودن. یه چیزی درونمون هست که میگه همینی که هست خوبه. تغییر واسه چی؟ همین هست دیگه. به این خوبی!!!

یه بزرگی میگفت ذهن آدم به دوره های طولانی خوب جواب نمیده. مثلا اگه بخوای تا آخر عمرت دروغ نگی، عمرا موفق نمیشی. باید دوره های کوتاه تر برای تغییرت در نظر بگیری. مثلا بگی فقط همین امروز دروغ نمیگم. بعدش فرداش دوباره همون روز یا همون هفته رو به عنوان هدف خودت انتخاب کنی. این قدم به قدم پیش رفتن به سوی تغییر خیلی مهمه به نظرم...