روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

مدارا

محبت سلاحیه که همه آدما در برابرش یه جورایی رام میشن. حالا دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره. یه جورایی روی همه آدما جواب میده.

اینکه بی چشم داشت محبت کنی، فقط و فقط به خاطر اینه که زندگی خودت راحتتر میشه. اینکه سعی کنی همه آدمای دور و برت رو، فارغ از هر اختلافی که با هم دارین، بیشتر از اینی که الآن دوسشون داری، دوست بداری یه شیرینی خاصی رو وارد زندگیت میکنه. اینکه زیاد توی رابطه هات دو دو تا چهارتا نکنی و سعی کنی آدما از رابطه با تو لذت ببرن، باعث میشه خودت هم از رابطه با آدما لذت ببری. در حقیقت با بذل محبت و دوستی بی چشمداشت و گسترده به آدما، داری به خودت خدمت میکنی. اگه جواب بدی آدما رو نه تنها با بدی ندی، بلکه بهشون خوبی هم بکنی، نه تنها احساس احمق بودن بهت دست نمیده، بلکه احساس بزرگی هم میکنی. بذار آدما هر جوری میخوان در موردت فک کنن. اینکه انقدر روحت رو بزرگ کنی که نذاری بدی آدما جلوی خوب بودن و خوبی کردنهاتو بگیره، یه حس لذت وصف ناشندنی به زندگیت میده.

هر چند اینجوری بودن توی زندگی بینهایت سخته. ولی شاه کلید رسیدن به آرامش، بالا بردن توقع از خود و پایین آوردن توقع از دیگرونه. سخت گرفتن به خود و راحت گرفتن به مردمه.

کم کردن درگیری و چالش با خدا، خود، مردم و طبیعت مهمترین کاریه که برای رسیدن به آرامش میشه انجام داد.


پند من بشنو، به جز با نفس شوم و بد سرشت

با هــمه عالــم مــدارا کن، کمال این است و بس

نظرات 9 + ارسال نظر
خورشید شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:07

والا اینارو ما چند بار گفتیم، خدارو شکر که خودت بهش رسیدی

بله....میشه بفرمایید شما کی گفتین اینا رو؟ من حافظه م ضعیفه یه کم...

گندم یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:17

میدونی؟من ادم ساده ای هستم هیچ وقت از عمد به کسی بدی نمیکنم تا ناراحتش کنم(شاید به نظر شعار بیاد یا دروغ)ولی واقعا خودمو اینطوری میبینم.نمیگم کسی ازم ناحت نشده تا حالا چون این دروغه اما قصدم بدی کردن بهش نبوده.خلاصه بلدم بدی نکنم اما بلد نیستم بیخودی کسی رو دوست داشته باشم یا بی دلیل محبت کنم.این کار خیلی سختیه به نظرم هرکسی از پسش برنمیاد!
انگاری فقط مادرا بلدن اینطوری باشن:)

من نگفتم بی دلیل کسی رو دوست داشته باش. گفتم بدون چشمداشت محبت کن...
آره..تو واقعن دختر خوبی هستی...من تایید میکنم.

آقای حقدوست دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:00 http://mr-haghdoust.blogsky.com/

دوست عزیز ... بقدری از شنیدن این حرف از زبان کسی غیر از خودم خوشحال شدم که نپرس.

ما تنها نیستیم

ممنونم از حضورت

زهرا دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:39

نوشتت خیلی خوب و واقعی بود. من خودم نمونه ی واقعیش رو دیدم که با محبت میشه همه چی رو به نفع خودت برگردونی...

ممنونم...
آره واقعن میشه

شیدا چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 00:36 http://sheyda56nc.blogsky.com

زیاد شنیدم ولی ندیدم به عمل ...
در مورد خودم فقط میتونم بگم آرزومه و لی دست نیافتنی ...

این یه آرمانه. مثل جامعه بدون ظلم و فقر. شاید نشه بهش رسید. ولی چراغ راهه...

چکاوک پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:34 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

راستش چند روز پیش پستتو خوندم .ولی سرعتم ضعیف بود نشد برات نظر بدم.این پستت یه جورایی یه تلنگر بود برام .شاید تو بیشتر رابطه هام توی دنیای واقعی بیشتر از اینکه به دنبال ظبط خوبیهای طرفم باشم میگردم تا ببینم اخلاقی که من خوشم نیومده یا برخودردی که از عمد بوده داشته طرف؟ که تا یه مدتی هم اعصاب خودمو خورد کنم هم بقیه ...
این جمله"بالا بردن توقع از خود و پایین آوردن توقع از دیگرونه."چند روزه زیاد مرورش میکنم
این خیلی خوبه که تجدید نظر کنیم توی طرز فکر و رفتارمون

گاهی اوقات یه تغییر کوچولو توی رفتارمون باعث میشه زندگیمون یه عالمه تغییر کنه...
امیدوارم موفق باشی توی تغییراتت...

توسکا جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 23:33

وااااااای ببخشیدچقققققققققققققدرازاین مدل حرفا بدم میاااااااااد....فک کنم دوراره داره حالم بدمیشه.....

کاش دلیل بد اومدنت رو هم میگفتی....
ممنونم به هر حال از کامنتت

هنگامه چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:51 http://http://hengameharjomand.blogsky.com/

این متن وستاره برام خوند...

ستاره میگفت همه ی این نوشته ها رو خودش نوشته چقدر میدونه

پس واقعنی شما وبلاگ نویسی

ستاره؟
من نمیشناسم ایشون رو...

هستی جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:33

شاید حرفت درست باشه .. نمیدونم /
اما من اصلا خوشم نمیاد از مدارا .. همیشه جنگو ترجیه دادم .. نمیگم موفق بودم نه به هیچ وجه .. اما یه احساس رضایت درونی ِ عجیب داشته همیشه برام .. یه قدرت خاص .. حتی اگه پیروزم نشدم یه چیزی که باعث شده همیشه جنگو به مدارا ترجیه بدم .. به درست و غلط بودنشم توجه نکنم

خصوصیات اخلاقی هم موثره تا حد زیادی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد