روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

الگوهای تکراری

چقدر مشکلات و مسائلی که ذهن آدما رو به خودش مشغول میکنه شبیه به هم هستن. فقط یه جاهاشون یه تفاوتهای کوچیکی با همدیگه داره که زیاد هم مهم نیست.

بیشتر مشکلای آدما که خواب شب و آرامش روز رو ازشون میگیره، از الگوهای مشخصی پیروی میکنه. الگوهای تکراری و قابل پیش بینی. الگوهای تجربه شده توسط بقیه آدمها.

تنها مشکل این وسط اینه که آدمها فکر میکنن مشکل خودشون با مشکلای مشابه بقیه آدما فرق داره و مال خودشون بدتره. واسه همین هم هست که از این همه تجربه و الگویی که وجود داره استفاده نمیکنن و به قول معروف، خودشون میخوان چرخ رو دوباره از نو اختراع کنن. غافل از اینکه چیزی که این وسط از دست میره، کلی ثانیه، دقیقه، ساعت، ماه، سال و عمره که هیچ وقت بر نمیگرده.غافل از اینکه جواب مشکلشون، یه جایی توی این دنیا، حاضر و آماده وجود داره و تنها کاری که باید بکنن، اینه که برن بگردن و پیداش کنن.

پند پیرها، یه نصیحت گوش پر کن نیست فقط. یه حرف مزخرف و بیخودی نیست. پشت خیلی حرفاشون، یه دنیا تجربه منتظر استفاده ماست.

به نظر من، آدمها مدتهاست که هیچ تجربه جدیدی رو امتحان نکردن و فقط دارن تجربه های همدیگه رو تکرار و تکرار میکنن...

نظرات 11 + ارسال نظر
مهندس هویج شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:37 http://havijoo.blogsky.com/

همیشه همه چیز وجود داره فقط ما نمیبینیمشون...
واقعا درسته مشکلات تکرارین اما جنبه ما ها با هم فرق داره که کوچیک بنظر بیاد یا بزرگ

درسته. واقعن همینطوریه...

سراب بیابان شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:51 http://sarab-biaban.blogsky.com

کاش می شد از تجربه ی گذشته گانمون استفاده کنیم . و پند بگیریم . ای کاش انقدر سر سختی نشون نمی دادیم که حتما خودمون باید تجربه کنیم . وای کاش از اینکه عمری تلف شده تا این تجربه ها بدست بیاد رو با ارزش می دو نستیم و..........

آره...ای کاش...
من خودم به نوبه خودم سعی میکنم استفاده کنم از این اقیانوس تجربه...

آناهیتا شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:52

دقیقن.
به نظر من زندگی آدما, تعداد محدودی الگوی فراکتالیه, بسته به تیپ شخصیتی و فکری آدما.
چند وقت پیش یه تست شخصیت شناسی دادم که خیلی دقیق بود,
تو قسمت تیپ شخصیت 16 نوع شخصیت رو اسم برده بود با مشخصاتشون, که وقتی فک می کردی میدیدی تمام کسایی که تو طول زندگیت دیدی فراتر از اینا نیستن. تمام آدمایی که رو کره زمین متولد میشن و زندگی می کنن و می میرن شاید یه تفاوتای کوچیکی داشته باشن, اما ازین دسته خارج نیستن.

+در مورد نصیحت, گاهی اوقات دیگران یه چیزی می گن و ما نمی فهمیم, و شاید وقتی می فهمیم که دیگه دیر شده.
بعضی اوقاتم می فهمیم, اما یه کرمی هست که می گه باید خودمون ببینیم تا باور کنیم.
به نظر من دومی خطرناک تر می تونه باشه

دومی خیلی خطرناک تره. چون آدم دونسته داره عمرشو تلف میکنه و این خیلی بده....

touska شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 17:08

بنظر من علم اصلا مستلزم عمل نیست .بی برو برگشت همه مون اینو قبول داریم ولی صددرصدماآدما(حتی خودت)به حرف ونصیحت پیرا نگاه عاقل اندر سفیه داریم و نصیحتاشون رو فقط رومیشنویم(حتی با دقت گوش نمیدیم)..وعمل هم نمیکنیم اصلااونارو مال یه دنیای دور دور میدونیم که احساس وحال وهوای ماروحتی نمیفهمن....شرمنده تو از همه بیشتر اینجوری هستی

سعی ندارم چیزی رو بهت ثابت کنم. اتفاقن من اصلن اینجوری نیستم. قبلن چرا. ولی الآن نه.
ایراد ما آدما اینه که تغییرات همدیگه رو خیلی دیر متوجه میشیم. یه تصویر قدیمی که از کسی داریم، همون تا آخر عمرمون باقی میمونه. شاید کم بودن رابطه ها مون باعث میشه این تغیییرات رو نبینیم.
گفتن این حرف، واقعن بی انصافیه.

گندم شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:29

من با استفاده از تجارب بقیه اصلا مخالف نیستم بلکه موافقم هستم و اتفاقا هیچ وقت فکر نمیکنم مشکل خودم از همه ادما بدتره ولی معتقدم مشکلات هر چقدرم شبیه به هم باشن بازم از شرایط یکسانی برخوردار نیستن و این دلیل بر این نیست که بگم شرایط دو نفر با مشکلی شبیه بهم نسبت به هم بدتر یا بهتر هست فقط میگم متفاوت هستن برای همین میشه از بقیه کمک گرفت اما نمیشه عینا از تجربه دیگران استفاده کرد چون حتی بر فرض محال یک مشکل یکسان با شرایط یکسان هم که وجود داشته باشه خیلی خیلی مهمه که این مسئله برای چه فردی با چه روحیات و اخلاقیاتی پیش اومده و از اون جایی که هیچ دو تا ادامی کاملا شبیه به هم نیستن بازم نمیشه به تجارب دیگران خیلی تکیه کرد.
البته این تنها نظره منه

نمیگم صد در صد. ولی میشه خیلی کمک گرفت. حد اقل خیلی چیزا رو تکرار نکرد...

تارا شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:51

ولی به نظرم من متناسب با نقاط ضعف آدما مشگلاتی هم وجود داره و مشگلات خودشون رو متناسب با نقطه ضعف آدما تطبیق میدن و چون مشگلات متناسب با نقطه ضعف آدما هستن بدجور اذیتشون میکنن.آدما متفاوتن و نقطه ضعفای متفاوتی دارن پس مشگلات متفاوتی و راحل های متفاوتی هم دارن.فکر نمیکنم کسی جز خود فرد قادر به حل مشگلش باشه.

درسته. همینطوره. ولی به هر حال همون مشکلات هوشمندی هم که میگی،از یه سرچشمه های مشابهی نشأت میگیرن. اینکه بخوایم خودمون از A تا Z یه مشکل رو حل کنیم اتلاف وقته...

چکاوک شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:01 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

میدونی چیه سرباز!
ماها تا وقتی احساس امنیت نکنیم اعتماد نمیکنیم
تا وقتی اعتماد نکنیم گوش شنوا هم نخواهیم داشت برای پند بزرگترها!
موافقم !شبیه اینه که کسی بخواد یه اختراعی رو انجام بده.
باید به روز ترین چیزایی که توی رشته مورد نظرش اختراع شده رو مطالعه کنه تا سختی ها و کارایی که یه عده متحمل شدن رو اون تکرار نکنه و زودتر و راحتتر به جواب برسه!
زندگی عادی و مشکلات ماهم همینطوره
گاهی وقتا مشکلو باید تا یه مدتی تحمل کنیم و زود پی راه حل نباشیم تا دچار سر درگمی نشیم
کمی زمان که بگذره از فشار روانیمون که کم شه شاید گوش قابل شنیدن هم پیدا کنیم!

آره. به نکته خوبی اشاره کردی. اعتماد...
شاید اون موقعها که به نصیحت کسی گوش نمیدیم، بهش اعتماد نداریم به اندازه کافی...
ممنونم...

گل بارون شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:25

دیشب خدارا دیدم گوشه ای میگریست من نیز گریستم .
هردو یک درد داشتیم
آدمها

ای بابا....چرا درد خب؟ درمون هم هستند به وقتش...

نون سین ی میم شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:50

ببخش نت نداشتم برا همین بازم مدرسم دیر شد

همین که میای، ممنونم...

هستی یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:37

موافق نیستمـ .

ممنونم از نظرت.
چرا؟

دل نوشته( سمانه) دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:23 http://fun-thing.blogsky.com

دقیقاً همین طوره

نه تنها تجربه همدیگه رو تکرار می کنن بلکه تجربه ای از خودشون که می تونه یه درس باشه هم دوباره تکرار می کنن

بله...همینطوره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد