روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

باید ها و نباید ها

نا رضایتی از زندگی، نتیجه فاصله بین چیزهایــیه که باید باشه و چیزهایی که واقعن هست. آدم توی ذهنــــش، یه باید ها و نباید هایی در نظر میگیره و شرایط زندگی و محیطش رو مرتّبن با این باید ها و نباید ها میسنجه و معمولن کلی فاصله و تفاوت این وسط میبینه که اذیتش میکنه. اصولن چرا زندگی ما پُره از این بایدها و نباید ها؟ باید ها و نباید هایی که به جز استرس و فشار روحی برامون هیچی به همراه نداره. چرا همه آدما باید طبق نظر و خواست ما عمل کنن و حرف بزنن؟ چرا نباید ما رو ناراحت و عصبانی کنن؟ کی گفته هر کی توی این دنیا بدی کرده باید بدی ببینه و هر کی خوبی کرده باید خوبی ببینه؟ اصلن کی گفته این زندگی باید عادلانه باشه؟ چرا کسی نباید دروغ بگه؟
منظورم از این حرفا، این نیست که دروغگویی و بی عدالتی و رفتارهای بد موجّهن. بلکه منظورم اینه که ما نباید انتظار داشته باشیم که اینجوری باشه و این بایدها و نبایدها رو باید از زندگیمون کمتر کنیم. میتونیم به جای بایدها و نبایدها از بهتره استفاده کنیم. بهتره آدما دروغ نگن. بهتره بی عدالتی نباشه. بهتره مردم خوب باشن. ولی هیچ الزام و فشاری وجود نداره.
نمیدونم شاید به نظرتون این حرفا مسخره باشه. ولی زندگی من رو خیلی خیلی راحت تر و شیرین تر کرده...


* یه جورایی از نوشتن پُست قبلیم، پشیمون شدم. مخصوصن بعد از اینکه کامنت دوستان رو خوندم. از همه دوستان، مخصوصن سروش عزیز تشکّر میکنم. دوستان راست گفتن واقعن. چرا باید کسی رو امتحان کنیم اصلن؟ چرا برای سینه های پر از عصبانیت، مرهم و تسکین دهنده نباشیم؟

نظرات 6 + ارسال نظر
گندم دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:45

داشتم از رویه بی کاری برای اولین بار لیست به روز شده هارو نگاه میکردم که از بین همشون فقط این مطلب به نظرم جالب اومد لینکشو که باز کردم دیدم به!!! سرباز خودمونه که!!!!
خلاصه کلا پستات حتی توی لیست به روز سده ها هم توجهم رو جلب میکنه.
با خونده نوشتت یاده پسته خودم افتادم "باید و نباید هایی که انگار فقط و فقط واسه زجر دادن خودمون و اطافیانمون میسازیم"که گاها بهش ایمان و اعتقاد قلبی هم نداریم!!!
–————–
چقدر خوبه که میشه اینجا حرف زد به اشتراک و شور گذاشت و در اخر نتیجه هایه خوب گرفت:)

ممنونم عزیزم...لطف داری

مهندس هویج دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 17:19 http://havijoo.blogsky.com/

نمیدونستم دوستان اینجوری نظر دادن، خوشحالم که باعث شدن اینطوری فکر کنی.
گاهی وقتا یه رابطه که داره به یه سمت خوب پیش میره بخاطر همین امتحان ها از هم می پاشه.
یکی اش رو من تجربه کردم...
و من خیلی صداقت داشتم متاسفانه...

امیدوارم همه یاد بگیریم همدیگه رو همینطوری که هستیم قبول کنیم.
وقتی با برادر و خواهر و اعضای خانواده زندگی میکنیم، حتی اگر بزرگ ترین عیب رو هم داشته باشن، چون باهاشون بزرگ شدیم میدونیم که چطوری باهاش باشیم و جوری هم رفتار میکنیم که اصلا برامون عادیه و به چشممون نمیاد.
اما وقتی یه کسی قراره شریک زندگیمون بشه حتی از کوچیکترین عیب ها هم نمیگذریم، مشکل اینجاست که عجولیم در حالی که میتونیم صبر کنیم تا زمان اون چیز رو برامون عادی کنه، طوری که یاد بگیریم باهاش چطور عادی زندگی کنیم و حتی به چشممون نیاد...

بخدا گاهی وقتی زن داداشا از یه چیز داداشا ناراحت میشن، من درکشون نمیکنم، چون اون چیز برا من عادیه، اما خب اونا مثل من یه عمر باهاشون زندگی نکردن فقط گذشت زمان میتونه همه چیز رو درست کنه.

ببخش خیلی نوشتم

واقعن همینطوره. مته زیادی به خشخاش گذاشتنه یه جورایی...

سراب بیابان دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:36 http://sarab-biaban.blogsky.com

بعضی باید ها و نباید ها رو نمی شه نادیده گرفت ؛ ولی میشه سعی کرد کم رنگش کرد .

و باید کم رنگش کرد

دل نوشته سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:40 http://fun-thing.blogsky.com

موافقم با مخالفت پست قبلیت
.................

حیف نیست عزیزامون رو امتحان کنیم ؟؟؟؟!!!....

منم موافقم با موافقت با مخالفت پست قبلیم...
آره حیفه...

mina سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:13 http://www.2khtareporharf.blogsky.com

سلام.

خب همین لفظ "باید و نبیاد " یه نوع اجباره...
ک منم به هیچ عنوان اجبار رو توی زندگیم نمیپذیرم...!!!

از نظرمن آدمای الان هیچکدوم مثه منو شما فک نمیکنن.
مطمئن باش تا وقتی به نفع خودشون نباشه ,جواب بدی رو با خوبی نمیدن.مگر یه تعداد کمی...ک استثنا هستن...!!!

همین استثناها دنیا رو جای بهتری میکنن برای زندگی....

چکاوک سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:21 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

صداقت خیلی مهمه
حتی توی پشیمون شدن توی گذاشتن پست

مرسی...
واقعن پشیمون شدم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد