روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

ذهن خیانتکار

بعضی وقتا آدما یه دنیای غیر واقعی توی ذهنشون میسازن. بدون اینکه سعی کنن، خیلی از واقعیت ها از چشمشون دور میمونه. ذهن آدم برای اینکه آدم راحتتر باشه، بعضی وقتا آدم رو فریب میده و دنیای غیر واقعی رو اونچنان واقعی و طبیعی نشون میده که آدم اصلن یادش میره که یه حقیقتی هم وجود داشته. ذهن، بعضی واقعیت ها رو چنان ماهرانه و فریبکارانه از زندگی آدم مخفی میکنه که اگه چهار چشمی مواظب نباشی، یه موقع به خودت میای و میبینی چه واقعیتهای بزرگی از زندگیت نادیده گرفته شدن و تو فقط نمیدیدیشون، اونها همونجا بودن و بی توجهی به اون واقعیتها، هر روز سلامت زندگیت رو بیشتر و بیشتر در معرض خطر قرار داده و ذهن تو، خیانتکارانه، یه کاری کرده که نتونی اون واقعیت ها رو ببینی و اساس زندگیت رو بر مبنای اون واقعیتها بچینی. ذهنت یه قلمو با  رنگ و  بوم در اختیارت قرار داده و تو رو زندونی کرده توی یه اتاق بی پنجره و تو، بدون اینکه بیرون رو ببینی، داری زندگیت رو بر مبنای تعریفی که ذهنت از واقعیتها توصیف میکنه، میکشی نه بر مبنای دیدن خودت. بعضی وقتا دیدن حقیقت از پس این همه فریبکاری ذهن، خیلی مشکل میشه.  

پ.ن1: به چیزایی که توی زندگیتونه نگاه کنید. بعضی چیزها خیلی خیلی مهم به نظر میان و بعضی چیزا خیلی خیلی کم اهمیت. بعضیا رو خیلی خیلی دوست دارید و احساس میکنید بعضی آدما خیلی خیلی دوستتون دارن. احساس میکنید بعضیا همه زندگیتونن و احساس میکنید شما همه زندگی بعضیا هستین. این همون چیزهاییه که ذهنتون صلاح دونسته شما باورشون کنید. شاید واقعیت چیز دیگه ای باشه. شاید این دنیاییه که ذهنتون دوست داره تجربه اش کنید نه دنیای واقعی و دنیای واقعی، خیلی با این دنیای ساخته و پرداخته ذهن، فرق داره.

پ.ن2: البته شاید خیلیا اصلن دوست نداشته باشن توی دنیای واقعی زندگی کنن. شاید دنیای غیر واقعی ذهنی خودشون رو بیشتر ترجیح میدن. شاید ترجیح میدن هیچ وقت به خیانت و فریبکاری ذهنشون پی نبرن.

پ.ن3: شدیداً شدیداً توصیه اکید میکنم فیلم آسمان وانیلی (Vanilla Sky) رو ببینید. دیدن این فیلم نقطه عطف زندگی من  بود...
نظرات 22 + ارسال نظر
گندم یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:19 http://ATREGANDOM.BLOGSKY.COM

جالبه!
امروز داشتم در همین رابطه تقریبا با مامانم صحبت میکردم
فکر میکنم وقتی احساسات ادما در هر زمینه ای بیش از حد جون بگیره دیگه عنصری به نام عقل وجود نداره.یعنی از اون ادم دیگه باید توقع هر کار و هر طرز فکری رو داشت.چون دیگه عقل و واقع بینی وجود نداره تا بخواد این احساسات کنترل کنه.
"انکار" توی زندگی چه درجهت وجود چیزی و چه در جهت نفی چیزی بدترین خیانتی هست که میتونیم به خودمون بکینم.

آره...واقعن همینه عزیزم....

نگاه خیس یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:51

مطالبت خیلی سنگینه،این خیلی بده که آدم اجازه بده به ذهنش که واقعیت رو نبینه هر چی که دلش بخواد ببینه.دوست دارم با تمام وجودم واقعیتهارو درک کنم ؛وبا چشم باز تصمیم بگیرم.منطقـــــــــی باشم مصمم؛با اراده.حالا روزگـــــــــار چه به نفعم باشه چه به ضررم

خیلی خوشحالم که این تصمیمو گرفتی...برات آرزوی موفقیت میکنم.
آدم باید حواسش باشه که ذهنش توی اون لحظه داره فریبش میده یا واقعیت همینیه که داره میبینه....

[ بدون نام ] دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:17

آره با چیزایی که گفتی کاملا موافقم...
ذهن منم بزرگترین خیانت ها رو در حقم کرده... همین الانم اینقد یه وقتا تو رویا و خیالام گم میشم که یادم میره خیلی از واقعیت های تلخ زندگیم رو...
یعنی حس میکنم ذهنم خیلی خسته تر از اونیه که بتونه واقعیت ها رو تجزیه کنه...

ممنونم از نظرت...امیدوارم هر چه بیشتر بتونی بیای توی دنیای واقعی...
در ضمن، خودتون رو معرفی نکردید...

ali دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 http://mano-in.blogsky.com

دنیای مارو چیزی جز تخیل نمی سازه !!
دنیای ما رو تخیل ما بنا شده !!
این تخیله که همه چیزو زیبا جلوه میده !!
دنیای واقعی وجود خارجی نداره !! اگه هم باشه خیلی زشته و کریهِ

نیگا کن اختلافامون داره زیاد میشه ها!!!!
d:
اگه یه وقت دیواره های دنیای خیالیت فرو بریزه چی؟ تو میمونی و یه سراب...

mina سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:11 http://www.2khtareporharf.blogsky.com

سلام.
پست تلنگر انگیزی بود...!!

جدا خیلی تلنگر بهم خورد...!!
مرسیییییییییییییی

تلنگر انگیز؟
واژه جالبی بود...
ممنون. لطف داری...
شما هم خیلی وقته آپ نکردیا...

دل نوشته سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:52 http://www.sulky.blogsky.com

خیلی جالب بود
خیلی...
ولی دو مسئله متفاوت رو شما قاطی کرده بودین تو یه مسئله.
در کل جالب بود و عین واقعیت ....
.................

دو مسئله؟ کدوم دو مسئله؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:33

اسمان وانیلی رو دیدم ولی چیزی نفهمیدمو...هه هه هه

جدی؟ کجاشو نفهمیدی؟ بگو برات کامل توضیح بدم...

چکاوک سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:00 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

چه جالب!!!
تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم.
ولی وضعیت الان من جوریه که نمیتونم آرزویی واسه ی آینده ام داشته باشم و این منو عذاب میده این یعنی هدف نداشتن توی زندگی این یعنی خسته شدن از هر روزم و نامیدنش به این اسم که از روزمرگی افسرده شدم
یه جورای بیش از حد توی واقعیتهای زندگیم بودم.
"این واژه ذهن خیانت کارو میشه بیشتر به دنیای مجازی نت و...نسبت داد ولی توی واقعیت هم مصداق داره"
میشه وانیلی رو دانلودش کرد؟این لینک شما که چیزیو نشون نداد!

آره. فکر کنم به دانلودش کرد. لینک من به سایت www.imdb.com بود که سایت مرجع معرفی فیلمهاست. اگه لینگک دانلودش رو پیدا کردم میفرستم براتون...

هنگامه چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:08 http://hengameharjomand.blogsky.com/

با فیلم نیگا کردن موافقم البته اگه اکشن باشه یهعنی بزن بزن باشه

فقط اکشن؟

هنگامه چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:09 http://hengameharjomand.blogsky.com/

بعضی وقتها با خیال و رویا زندگی کردن آدم و از حقیقت زندگی ک خیلی دردناک هست جدا میکنه این خودش ی کمک مهم هست

کمک نیست. بی خیالیه. هیچ چیز با بیخیالی بهتر نمیشه...

هنگامه چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:12 http://hengameharjomand.blogsky.com/

من اون چیزهایی ک دوست دارم کمه توی زندگیم والابوخودا

چرا خب؟ چرا زیادش نمیکنی خب؟

good girl چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:43 http://aseman-man.blogsky.com

به نظر من زندگی خودم تو واقعیته...نمی خوام و دوست ندارم با چیزا و فکرایی ذهنمو از واقعیت موجود پرت کنم.
دوست دارم هر چی اطرافمه را با همون چیزی که هست ...
باور کنم.

خیلی خوبه...کار خوبی میکنی...

سروش زندگی چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:45

خیلی موقع ذهن چیزایی که اتفاق نیافتاده رو آنقدر واقعی می سازه که فک می کنی واقعی واقعی اند ولی دل ما کمتر بهمون دروغ می گه وقتی احساس کردی دوستت دارن یا دوست داری دوست داشته باشی گمانم واقعیه

ممنونم از کامنتت...

تارا چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:20

سلام سرباز جان.شاید بخوام ادرس وبم رو عوض کنم.دوست دارم تو هم ادرس وب جدیدم رو داشته باشی ولی تو نظر خصوصی نداری که من بخوام بهت بدمش.چی کار کنم؟

خیره ایشالله.
اگه توی قسمت تماس با من بری میتونی پیامی بفرستی که من فقط میبینمش...

رویای تنها پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:57

یـــکی از همیـــــــن روزهــــــــــا

بایـــد خدا را صدا بــــــــــزنم

یک میــــــــز دو نفــــــــره

دو صنـــــــــدلــی

یــــــــکی مـــــــن

یـــــــــکی خــــــدا

حــــــرف نمـــــــیزنم

نـــــــگاهم کافیــــــست

میـــــــــدانم

برایـــــــــم اشــــــــک می ریــــــــزد!

از این طرفا؟

سراب بیابان پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:18 http://SARAB-BIABAN.BLOGSKY.COM

سلام ؛
از این به بعد به جای نگاه خیس با این اسم و آدرس برایت کامنت می زارم

عزیزم....میدونستم این تویی....

سراب بیابان پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:54 http://SARAB-BIABAN.BLOGSKY.COM

واقعا؛از کجا؟کی؟چرا چیزی نگفتی؟

اون روز سر بند صحبتو پیش کشیدم دیدم تمایل نداری چیزی نگفتم...

گل بارون جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:48

هیچوقت دوست ندارم ذهنم گولم بزنه ولی دوست دارم توی دنیای واقعی زندگی کنم و واقعیتهاشو ببینم حتی اگه تلخو دردناک باشه

آره. بهترین راه همینه. چون با ندیدن واقعیتها، چیزی عوض نمیشه. فقط اوضاع بدتر میشه...

رویای تنها جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:47

سلام دوست عزیز خوبی ؟
فکرکنم کلا دیگه منو فراموش کردی؟
جه خبرازدوستان؟

ما شما رو فراموش کردیم؟
سنگ پای قزوین شنیدی تاحالا؟
احساس قرابت نمیکنی باهاش؟

دل نوشته شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:50 http://www.sulky.blogsky.com

سلام سرباز
به نظر من دنیای واقعی توی دوست داشتن جدا از مسائل دیگن
منظور من این بود که شما تو بیشتر نوشته هاتون احساسات رو پس می زنید
احساسات باید باشن ولی به اندازه ای که طرف ضربه نبینه...
..............................

هستی شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:45 http://www.ha3tii.blogfa.com

درسته ... خیـآنت ِ ذهن گـآهی خیــــلی گروون تموم میشه !

+ و این که ـآرهـ شاید خیلیـآ دوس دـاشته باشن تو دنیـآی خیـالی ِ خودشون زندگی کنن امـآ بـاید حوـاسشون باشه دنیـآ بـآ ذهـن ِ اونـآ پیش نمیرهـ و حتی اون دنیای خیـالیشونم باید با منطق ِ دنی ـآ منطبق کنن ! اگه نَ ضربه میخورن ! یه ضربه ی باور نکردنی ...

++ کلن من همیشه منطق رو ب ِ احساس و خیال ترجیح دـادم حتی یوقتـآیی ک ِ نبآید .....

یه وقتایی که نباید؟
آره راست میگی. دنیا با ذهن ما پیش نمیره...خوب گفتی

هنگامه یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:48 http://hengameharjomand.blogsky.com/

نه فیلم کمدی هم دوست دارم

بعد بیخیالی فقط مشکلات جزیی جواب میده نه اصلی این و میدونم

بعدشم نمیشه زیادش کنم خیلی سخته

ممنونم از کامنتت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد