روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

دایره تجربیات

دو جور میشه زندگی کرد. یا اینکه زندگی رو تجربه کنی، یا اینکه تجربه هات رو زندگی کنی.

اولی، یعنی اینکه از چیزای جدید توی زندگیت استقبال کنی و سعی کنی ثانیه ثانیه زندگیت رو، زندگی کنی.

دومی یعنی اینکه فقط بخوای چیزهایی که قبلا تجربه کردی رو، تجربه کنی. داشتن آرامشی ناشی از تجربه نکردن چیزهای جدید.

من خودم به شخصه، نوع اول رو ترجیح میدم.

کسی که سعی میکنه تجربه های جدید رو وارد زندگیش بکنه، لذتهای جدیدی رو تجربه میکنه که هیچوقت قابل توصیف نیست. نمیدونم یادتونه وقتایی رو که یه چیز خیلی لذت بخش رو برای اولین بار تجربه کردید؟ یادتونه چه حس قشنگی داشتین؟ الآن میتونید تصور کنید شاید بعضیها اون لذت رو تجربه نکردن هنوز؟ میتونید تصور کنید اگه جسارت به خرج نمیدادین، تا آخر عمر اون لذت رو تجربه نمیکردین؟

یه مفهومی وجود داره به اسم دایره تجربیات. به نظر من آدمایی که دایره تجربیاتشون وسیعتره، خیلی آدمای موفقتر و شادتری هستن. بشینید یه لیست بنویسید. از یه مسیر جدید تا خونتون. یه غذای جدید، یه موسیقی جدید، یه فیلم جدید، یه رستوران جدید، یه تفریح جدید و .... همه چیزای کوچیک و بزرگی که امکان تجربه کردنشون رو دارید، بنویسید. بعدش یکی یکی شروع کنید به اضافه کردن اونا به دایره تجربیاتتون. باور کنید زندگیتون از این رو به اون رو میشه. 


نظرات 23 + ارسال نظر
sajad شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:11 http://irpopup.ir/index.php?page=register&refer=1549

با هر بازدید از وبلاگتان درآمد کسب کنید...

sajad شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 http://irpopup.ir/index.php?page=register&refer=1549

با هر بازدید از وبلاگتان درآمد کسب کنید...

sajad شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 http://irpopup.ir/index.php?page=register&refer=1549

با هر بازدید از وبلاگتان درآمد کسب کنید...

سارا شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:20

آره واقعا همینطوره...
باشه. اطاعت میشه

اول شدی...

گندم شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:15 http://ATREGANDOM.BLOGSKY.COM

میدونی راستش من جز گروه دومم فکر کنم
نه این که توی تجربیات جدید که کوچیک هستن مشکل داشته باشم ولی برای تجربه کردن مسائل بزرگ زیاد خوش بین نیستم یعنی اصلا از اولین تجربه ها لذت که نمیبرم هیچ بدمم میاد.
گمونم خوب نیست این اخلاقم.
کلا من اخلاق خوب کم دارم
مخصوصا تازگیا.
فکر میکنم اطارافیانم از دستم خسته شدن دیگه

خب همه آدما مثل هم نیستن. تو هم حتما دلایل خودت رو داری عزیزم...

گل بارون شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:38

دایره تجربیات من خیلی بزرگ نیست مخصوصا برای مسائل بزرگ شاید چون زن هستم خیلی اهل ریسک کردن وکسب تجربه نیستم و بیشتر کسب فیض میکنم از تجربیات دیگران ولی تجربیات کوچیک زیادی دارم وهر چیزی که تجربشو داشته باشم در اختیار بقیه هم قرار میدم .

بزرگ و کوچیک بودن تجربیات مهم نیست زیاد. مهم اینه که چیزای جدید رو توی زندگیت وارد کنی یا نه...

نگاه خیس شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:14

من آدم ترسویی هستم.جرات تجربه کردن رو ندارم.هرگز در هیچ موردی سعی نکرد برای اولین بار کاری رو خودم انجام بدم .همش از تجربیات استفاده کردم ؛ناراضی نیستم.تا حالا احساس بدی نداشتم

شاید اگه پذیرای تجربیات جدید باشی، بیشتر راضی باشی. ها؟
خیلی خیلی خوشحالم تو هم به جمع کامنت گذاران اضافه شدی...
دوستت دارم....
بووووس

touska شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:43

منم ترجیه میدم اگه قرار برحسرت خوردن باشه گاهی از انجام کاری پشیمون باشم تا اینکه حسرت انجام ندادن بعضی از کارها به دلم بمونه

آره. چقدر قشنگ گفتی...
حسرت انجام دادن بهتر از حسرت انجام ندادنه...

[ بدون نام ] یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:35

مرسی غزیزم؛لطف داری ؛ترجی دادم یه جوری سر خودمو گرم کنم.ویه تصمیمایی گرفتم امیدوارم درست باشهََ

منم امیدوارم تصمیمای همه مون درست باشه...

نگاه خیس یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:39

فهمیدی منم؛اسمم رو فراموش کرده بودم بنویسم.تا راه بیفتم خیلیه

آره. فهمیده بودم عزیزم...

دل نوشته یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 http://www.sulky.blogsky.com

به نظر من تجربه های جدید و شیرین خیلی لذت بخشه
ولی بعضی از تجربه ها جدید هستن ولی شیرین نیستن که خیلی بده

ممنون از نظرت...

تارا یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:46

I agree with the first one because I always want to experience new things

yes. me too. only dead fish swims towards the stream. we should welcome new prospective events as much as possible...

تارا یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:55

You only live once but if you do it right once is enough
I disagree with this sentences

why? you dont acknowledge if you live properly, once is enough?

مهندس هویج یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:45 http://havijoo.blogsky.com

جدیدا دارم به این نتیجه میرسم آدمای اطرافمون گند میزنن به حال آدم واسه هر کدوم از دو نوعی که گفتی

چرا؟ چیکار میکنن مگه؟

هنگامه دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 http://hengameharjomand.blogsky.com/

لسلام علیک یامهدی بن حسن عسکری
میلادباسعادت ولی عصربرشماوخانواده محترمتون مبارک!!!

ممنونم...به شما و خانواده محترم هم مبارک باشه...

هنگامه دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 http://hengameharjomand.blogsky.com/

همه چیز و نمیخواد تجربه کنیم از روش دوم ک تجربه ی دیگرانه استفاده کرد ....اما نمیدونم چرا همش میخوام خودمم تجربه کنم اینم ی مریضیه

اتفاقا اصلن مریضی نیست. این دلیل سلامت روحته که همه چیو میخوای خودت امتحان کنی...

سروش زندگی دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:41

هر چه لیستی که گفتی ریسک بیشتر داشته باشه ریسک قوی ،شیرینتره

آره...ولی برای شروع، از چیزای عادی و معمولی هم میشه بهره برد...

چکاوک سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:14 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

سلام
نمیدونم چرا ولی خیلی خیلی به دلم نشست!
یه جورایی یه تلنگر وقتی آدم توی خودشه و پیش میره سمت آفسردگی...
منم با اولی موافقم واقعا لذت میبرم
دوست دارم لذتهایی رو که تو بچگیام وقتی کاری رو واسه ی اولین بار انجام میدادم میبردم دوباره تکرار کنم توی این وقت!!!
مثلا بالا رفتن از درخت ،دویدن توی کوچه،وقتی که برای اولین بار تونستم دوچرخه سواری بی نقص داشته باشم!
الان بیشتر توی خونه ام ولی بازم سعی میکنم توی رکود نرم
حتی گاهی با پاشیدن آب سمت آسمون و درخشش اون قند توی دلم آب میشه...
واقعا پستای مثبتی هستن

خوشحالم برداشت مثبت از پست داشتین.
من هم برای اولین بار قهوه ترک امتحان کردم. چه لذتی داشت واقعا...

مبینا سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:14 http://www.andalib1.mihanblig.com

سلام
به روزم با چند تا اثر از خودم
خوشحال میشم قدم رنجه کنی.....
یعنی خیلی خیلی خوشحال میشم که بیای ...

منون از حضورت
آدرس وبلاگی که نوشتی درست نیست که...وارد نمیشه...

دونده طوفانی سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:57

سلام

تجربه چیزهای جدید واقعا لذت بخشه. البته آدم باید با منطق و دید درست جلو بره. بعضی چیزا رو اگه تجربه کنی زندگی و اینده و آخرتت رو باختی!

آره...قبول دارم...

ali سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:54 http://mano-in.blogsky.com

والا مام اینطوری بودیم !!! بعد به پوچی رسیدیم !!
با خودم گفتم که چی اصلا این دنیا !!! ؟؟؟؟

اتفاقا از پوچی نجات میده آدم رو که...

نجوا چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:09

واقعا همینطوره، منم گاهی این حقیقت رو تجربه کردم. یکی از چیزایی که خیلی میتونه این دایره تجربه رو وسیع تر کنه سفر کردنه، مثل سفرهای داخلی و به جاهایی که قبلا شاید فقط برات یه اسم بودند و وقتی میری و میبنی شون، اونوقت تو ذهنت جاودانه میشن. کشور عزیزمون از این جور جاهای دیدنی و گمنام خیلی زیاد داره.
در مورد فیلم هایی که ارزش دیدن داره هم خواستی میتونم بهت چند تایی معرفی کنم.
قربانت رفیق :)

موافقم با گفته هات....
ممنونم میشم اگه ایمیل کنی برام....

تارا شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:29

خیلی از ادما با این که خوب زندگی نمیکنن ولی بازم دوست ندارن از دستش بدن حالا تو تصور کن که خوب هم زندگی کنن.به نظر من با خوب زندگی کردن ادما به زندگی تشنه تر میشن و نه تنها یه بار تجربه کردنش براشون کافی نیست بلکه دوست دارن بار ها و بار ها این تجربه ی خوب رو تکرار کنن.

بلاخره تجربه خیلی چیزا از تجربه نکردنش خیلی بهتره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد