روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

میبرم زنده بگورش سازم...


می روم خسته و افسرده و زار

سوی منزلــگه ویرانه ی خویش

به خدا مــــی برم از شهر شما

 دل شوریده و دیـوانه ی خویش

 

می برم تا که در آن نقـــــــطه ی دور

شستشــــــــویش دهم از رنگ گناه

شستشویش دهم از لکه ی عشق

زین همه خواهــــــــــش بیجا و تباه


می برم تا ز تو دورش ســـــــــازم

از تو ای جلوه ی امــــــیـــد محال

می برم زنده بگورش ســـــــــازم

 تا از این پس نکند یاد وصــــــــال


ناله میلرزد، می رقصد اشـــــــک

آه بگذار که بگــــــــــــــــــریزم من

از تو ای چشمه ی جوشان گناه

شاید آن به که بپـــــــــرهیزم من


بخدا غنچه ی شــــــــــــادی بودم

دست عشق آمد و از شاخم چید

شعله ی آه شــــدم صد افسوس

 که لبم باز بر آن لب نرســـــــــید

 

عاقبت بند ســــــــــفر پایم بست

می روم خـــنده به لب خونین دل

می روم از دل من دســـــــت بدار

ای امیـــــد عبــــــث بی حاصـــل*




فروغ فرخزاد


نظرات 12 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:00

منم عاشق شعرهای فروغ ام... ولی با حوندن این شعر یه دنیا غم اومد تو دلم...

گندم سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:24 http://atregandom.blogsky.com

لایک

نسیم چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:29

وای بازم مدرسم دیر شد
ببخش دادا با سرعت نور میام نت وقت نمیکنم کامنت بزارم

ممنون که سر میزنی...

دل نوشته چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:48 http://www.sulky.blogsky.com

ووووووووووووووووووووووی من عاشق این شعر فروغ فرخ زاد هستم ولی سعی کن شعر شاعرای دیگه رو هم بخونی شعرای فروغ زیاد حرفی از امید و امیدواری نداره....
سرباز جان منم آپم بهم سر بزن

من زیاد شعذای‌فروغ رو نمیخونم. ولی این‌یکی‌ خیلی قشنگ بود

دانیال پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 http://www.daniyal2012.blogfa.com

سلام
مطالب خوب وقشنگی دارید
ما وبلاگی ساختیم وعکس چندتااز بازیگران معروف را درآن آوردیم
خوش حال میشیم به ما سربزنید وبگین که طرفدار کدوم یکی از این بازیگران معروف سینما وتلوزیون هستید.
ضمنا اگر به بازیگری علاقه مند هستید ودوست دارید آن را در وبلاگمون داشته باشیم نظرتون را بگید
منتظر قدوم سبزتون هستیم....

ممنونم.
حتما ...

سروش زندگی پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:00

از خوندن شعر های این رقمی لذت می برم بیشتر اینطور بنویس

چشم‌قربان:-)

تارا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:39

رفتن و فراموش شدن بهترین ارمغان تو زندگیه آدماس.وقتی بری و فراموش بشی اونوقت میتونی خودتم خودتو فراموش کنی و یه شخصیت جدید برای خودت بسازی.با فراموش شدن توسط دیگران میتونی از خودتم رها بشی

فراموش شدن خیلی بده. مطمئنم تا به حال تجربه اش نکردی. وگرنه به عنوان‌ارنغان‌‌‌ ازش یاد نمیکردی.
امیدوارم هیچ وقت هم تجربه اش نکنی

گل بارون جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:23 http://www.golbarooni.blogsky.com

خیلی قشنگ بود در عین حال که دلم گرفت خیلی لذت بردم شعرهای فروغ رو دوست دارم ولی فقط چندتاشو حفظم بازم از فروغ بذار ممنون

ممنونم. حتما ...
من زیاد فروغ رو نمیشناسم. ولی فکر کنم زن بزرگیه...

هنگامه شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:48 http://hengameharjomand.blogsky.com/

خیلی خیلی خیلی زیبا بودندی والابوخودا کیف کردم روحم حال اومد عیب نداره غمگینشم خمشله

آره....غمگینشم قشنگه...

تارا شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:51

تو فراموش شدن رو فراموش کردی؟

تارا شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:40

ببخشید میخواستم بپرسم تو فراموش شدن رو تجربه کردی؟اشتباه تایپ کردم قبلی رو

آره...تجربه کردم.
الآن انتظارشو دارم هر کسی فراموشم کنه، غیر مادرم...

انیتا یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:51

نا امید نباش بچه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد