روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

آخرالزمان

پیرمرد قصه‌گو (اسپیریدیون آکوستا کاشه): و انسان تنها نشسته بود، غرقه در اندوه. حیوانات نزدیکش نشستند و گفتند: "ما دوست نداریم تو را اینگونه غمگین ببینیم. هرچیز که آرزو داری از ما بخواه." انسان گفت: "می‌خواهم تیزبین باشم." کرکس جواب داد: "بینایی من مال تو." انسان گفت: "می‌خواهم قوی‌دست باشم." پلنگ گفت: "مانند من قدرتمند خواهی شد." انسان گفت: "می‌خواهم اسرار زمین را بدانم." مار گفت: "نشانت خواهم داد." و سپس تمام حیوانات هرچه داشتند به او دادند. وقتی انسان همه چیز را گرفت و رفت، جغد به بقیه گفت: "انسان خیلی چیزها می‌داند و قادر است کارهای زیادی انجام دهد. من می‌ترسم!" گوزن گفت: "ولی انسان هرچه آرزو داشت دارد، دیگر جای اندوه و ترس نیست." اما جغد جواب داد: "نه. حفره‌ای درون انسان دیدم. آنقدر عمیق که کسی را یارای پر کردن آن نیست. این همان چیزی است که او را غمگین می‌کند و مجبورش می‌کند بخواهد. او آنقدر به خواستن ادامه می‌دهد تا روزی کائنات می‌گوید: من تمام شده‌ام و دیگر چیزی ندارم تقدیم کنم!"



آخر الزمان- مل گیبسون- 2006

نظرات 12 + ارسال نظر
گندم دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:47

اول
اره
ادما هیچ وقت قانع نمیشن
اما نمیدونم این خوبه یا بد

سرعت عملت ستودنیه عزیزم.
من هم نمیدونم خوبه یا بد. ولی گاهی وقتا خیلی آدم رو اذیت میکنه...

سمانه دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:21

آره...
ولی چه خوب میشد میتونستیم کنار تلاش واسه رسیدن به چیزهایی بهتر و بیشتر. به چیزایی که داریم قانع باشیم و ازشون لذت ببریم... نه اینکه غمگینمون کنه...

آره...اگه آدم آدم بود که همه چی درست میشد

مهندس هویج دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:42 http://havijoo.blogsky.com

چقدر قشنگ بود..
واقعا هم همینطوره

فیلمای قشنگیم میبینیا

آره. قشنگه واقعا....
ممنونم

touska دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:58

این خیلی خوبه که آدما قانع نیستن وهی بیشترین وبهتریناروطلب میکنن.ولی کاش یادم بگیرن که چه چیزایی ارزش طالب بودنو داره اصلا تکامل ورشدآدم تو همین قانع نبودنشه
خیلی متن خوشگلی بود..منو توفکر فروبرد...

ممنونم عزیزم از نظرت.
آره. این که تشخیص بدی آیا اون چیز ارزشش رو داره یا نه، حتی مهمتر از به دست آوردن چیزیه

دل نوشته سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 http://www.sulky.blogsky.com

سلام
متن جالبی بود
چرا آدمیزاد سیری ناپذیری
اصلاً سیر نمی شه از داشته هاش
تازه گشنه تر هم می شه

.................
من شمارو به نام سرباز لینک کردم دوست خوبم
شاد باشی همیشه

ممنونم از نظرتون.
من هم شما رو لینک میکنم با اسم دلنوشته...

مینا پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 http://www.2khtareporharf.blogsky.com

جالب بود...

منم آپم.خواستی بیا.

لطف داری...
حتما...

گل بارون پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:23 http://wwwgolbarooni.blogsky.com

آدما وقتی قانع میشن که چشم طمعشون با خاک کور پرشده باشه اونم جون مردن نمی تونن چیز دیگه ای بخوان گاهی از اینکه آدممو انسان نیستم متاسف میشم

]چقدر حسرت بر انگیزه واقعا... اون موقع دیگه به درد آدم نمیخوره...

تارا پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:16

یکی از دلایلی هم که اون دنیا وجود داره به خاطر همین موضوعه.چون انسان میل به کمالات داره و این میلم توش بینهایته و هیچ وقتم خواسته هاش تموم نمیشه ولی به این میل تو دنیا پاسخ داده نشده و همینه که اون دنیا به وجود اومده تا انسان اون دنیا بی نهایت رو تجربه کنه.به علاوه به نظر من قانع نبودن خیلی خصلت خوبیه اکثر آدمایی که به جایی رسیدن قانع نبودن.قناعت مانع پیشرفت میشه.

بعضیا میگن دقیقا به خاطر اینکه آدمها این حس قانع ناپذیری رو دارن، اون دنیا رو به وجود آوردن تا امیدی داشته باشن به آینده شون. البته من قبول ندارما. من اعتقاد دارم جهان آخرتی هست واقعا...
آره قبول دارم حرفتو. قانع نشدن یه خصلت خوبه. ولی درد سر ساز هم هست...

سروش زندگی سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:26

چشم تنگ مرد دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور

هنگامه شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 http://hengameharjomand.blogsky.com/

یعنی من اینقدر دیر بهت سر زدم وای خدا مرگم نده

بی معرفت شدی دیگه...

دونده شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:39

!!
عجب داستانی!

هنگامه چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 http://hengameharjomand.blogsky.com/

خوب اینطوری نگو بازم من پای هر نوشته ات یه امضا دارم هااااا

آره..تو همیشه لطف داشتی به من...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد