روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

هر چه دیدم یکان یکان بینی

گفت دیدی چگونه آزردم
دل زود آشنای ساده ی تو؟!
گفت دیدی که عاقبت کشتم
روح آزاد و اوفتاده ی تو؟!


گفت دیدی چگونه بشکستم
اعتبار ترا ز خود خواهی ؟!
گفت دیدی که سوختم آخر
خرمن دوستی؛ ز گمراهی؟!


گفت دیدی که دوستانه ترا
با چه نیرنگ؛ راندم از یاران؟!
گفت دیدی که پاک فرسودم
تن غم پرورت؛ چو بیماران؟!


گفت دیدی که از تو ببریدم
عشق دیرین نازنین ترا؟!
گفت دیدی به اشک و خون شستم
رنگ و بوی گل جبین ترا ؟!


گفت دیدی که جمله نیکی تو
با دو رنگی؛ ز یاد خود بردم؟!
گفت دیدی که بعد از آنهمه صدق
کز تو دیدم؛ روانت آزردم؟!


گفت دیدی که از سرت بیرون
کردم اندیشه ی وفاداری؟!
گفت دیدی که در تو شد خاموش
آتش مهربانی و یاری ؟!


گفت دیدی که در زمانه ما
معنی دوستی دگرگون است؟!
گفت دیدی که هر که این سودا
در سرش بود و هست؛ مغبون است؟!



گفت دیدی که از حسادت و بغض
دوستی را ندیده بگرفتم ؟!
گفت دیدی که آنچه مدحم را
گفته ای... نا شنیده بگرفتم ؟!


گفتم آری؛ یکایک اینها را
دیدم و اعتنا نکردم من
گله ی دوستانه ای هم؛ هیچ
از تو ای بی صفا؛ نکردم من


صبر کن تا که عکس کرده خویش
اندر آئینه ی زمان بینی
من نباشم اگر ؛ خدائی هست
هر چه دیدم یکان یکان بینی!!



معینی کرمانشاهی

نظرات 12 + ارسال نظر
دونده سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:16

سلام
انصافا شعر قشنگی بود. و مضامین والایی داشت

کوچکترین عمل دارای عواقب خواهد بود
نباید غفلت کنیم

ممنون که سر زدی

عطر گندم سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 14:22 http://atregandom.blogsky.com

چقدر عمیق و پر معنا بود.
چه چیزا دیدی و سکوت کردی
ممنونم به خاطر این شعر زیبا

من که نه. ولی شاعر صبرش زیاد بوده...

هنگامه سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 23:41

از تمام رمز و رازهای عشق

جز همین سه حرف

جز همین سه حرف ساده ی مین تهی

چیز دیگری سرم نمی شود

من سرم نمی شود

ولی..

راستی دلم که می شود..

هنگامه سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 23:42

خیلی خیلی زیبا و پر معنا

ممنون

ممنون که سر زدی و نظر گذاشتی...

هنگامه پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 http://hengameharjomand.blogsky.com

بچشم نمی آید ...

اشک شوق ماهی در آب

لبخند رنگین کمان در مه

و درخشش مروارید ...

در دهان بسته ی صدفی در اعماق دریا !

اما چشم دل

گواه است بر زیبایی های نهان ...

یکی از همین مریم ها پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 15:48

لایک به انتخابت

ممنونم...

نسیم پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 20:20

خوشمان امد حقیقت بود

ممنونم از حضورت

مهندس هویج جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:50 http://havijoo.blogsky.com/


واسه چی این شعرو گذاشتی؟
چی شده مگه؟

چیز خاصی نشده. همینجوری قشنگ بود گذاشتمش...

مهندس هویج جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:50 http://havijoo.blogsky.com/

راستی مرسی بابت تبریکت


البته من هم هنوز خودم رو دانشجو میدونما...

مهندس هویج شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:25 http://havijoo.blogsky.com/

در هرصورت که شعر خیلی خیلی قشنگی بود.
مخصوصا بیت آخر..

----
ا .. جدی؟!

خب پس مبارک مبارک
روز شما مبارک
همیشه زنده باشی
سرحال و شادان باشی

thanks

سروش تنهایی چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 http://soroshetanhaee.blogsky.com

شعر باحالی بود مخصوصا دو بیت پایانی

ممنونم. دست شاعرش درد نکنه...

roya جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:50

man dobare omadam to vebloget adreseto az to
nazaratam bar dashtam yadam rafte bod
hameye matalebeto khondam ghashang bod
vaghean fekr mikonam to ye adame mohtaram hasti
vali nemidonam chera dost nadari ba hambeharfim

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد