روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

الآن

تا به حال به کلمه "روز مبادا" فک کردین؟ روزی که ممکنه اوضاع از اینی که هست بدتر بشه؟ روزی که ممکنه چیزی رو که الآن میتونیم ازش استفاده کنیم اون روز بیشتر به دردمون بخوره؟ تا به حال دیدین کسایی رو که برای داشتن یه آینده خوب و مرفه، از لذتهای الآنشون به طور کامل دست میکشن؟

تا به حال دقت کردین چقدر به اشتباهات گذشتمون فک میکنیم؟ اونقدر بعضی وقتا عذاب وجدان میگیریم که آثار بدی که عذاب وجدان در روح و جسممون میذاره، از خود اون اشتباه بیشتر و بزرگتره. تا به حال چند بار این کلمات رو شنیدین "هرگز خودمو نمیبخشم"؟ یا به خاطر اتفاق بدی که توی زندگیمون افتاده، باقیمونده زندگی رو به خودمون و دیگرون تلخ میکنیم؟


پس حال چی؟ الآن چی؟ میدونید کلمه پرزنت در انگلیسی دو تا معنی میده؟ یکی یعنی "زمان حال". معنیی دیگه یعنی "هدیه." زمان حال واقعا یه هدیه است. واقعا با ارزشه. زندگی یعنی همین زمان حال. همین لحظه های کوتاه. همین شادیها و حتی غمهای کوتاه کوتاه که کنار هم زندگیمون رو شکل میدن. قدرشو بدونیم.


از دی که گذشت، هیچ از او یاد مکن

فردا که نیــــــــامده است، فریاد مکن

بر نامده و گذشــــــــــــــته بنیاد مکن

حالی خوش باش و عمر بر باد مکن.*






حکیم عمر خیام




نظرات 19 + ارسال نظر
زیبا پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:35 http://zibarastegari.blogsky.com

قشنگ بود مرسی..

خوش اومدی...

نسیم پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:46

حرفاتو قبول دارم سرباز ولی بضی وقتا نمیشه عمل کرد کاهی انقدر تو امروز میمونم که یادم میره فردایی هس و بضی وقتا هم انقدر غرق فردا هستم که فراموش میکنم امروزی هس

آره. سخته. قبول دارم

زیبا پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:59 http://zibarastegari.blogsky.com

سلام اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کن مرسی

لینک کردم...

سارا پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:58

خوش به حالت...
کاش می شد تو حال زندگی کرد.

میشه . هر چند سخته. ولی همینی که قبول کنی زندگی همینه. همین خوشیها، همین ناراحتی ها و حتی همین دلگیر شدنها...مجموعه ای از اینا زندگی رو میسازه...

هنگامه جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:41

سلام دوست خوبم
نازد به خودش خدا که حیدر دارد / دریای فضائلی مطهر دارد
همتای علی نخواهد آمد والله / صد بار اگر کعبه ترک بردارد
عید غدیر خم مبارک باد

به شما هم مبارک باشه دوست خوبم...

ع. عطر گندم جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:53 http://atregandom.blogsky.com

واقعا که گل گفتی
زندگی اب تنی کردن در حوضچه اکنون است،رخت ها را بکنیم اب در یک قدیمیست.

آره. سهراب که دیگه قشنگتر هم گفته...

نسیم جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:21

منم دوس داشتم یه داداش بزرکتر از خودم داشته باشم
حالا تو خواهر برادر داری یا مثل من تو حسرتی؟

آره دارم . خوبشم دارم...

طلا شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:50

سلام خوبی؟؟؟؟ تشکر که تنهام نمی زاری و بهم سر می زنی اره باید کاری کرد اما چی کار؟ باید از یک جایی شروع کرد اما کجا ؟ سر درگم هستم و خسته خیلی هم خسته ......... خداوندا خودت کمکم کن

ممم.
به نظر من تا خودت نخوای از دست خدا هم کاری ساخته نیست.
فقط فقط خودت باید بخوای حالت بهتر بشه.

نسیم شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:44

خدا واست نکهشون داره

هنگامه سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 http://hehgameharjomand.blogsky.cam


آسمان غمهایم، حریر سپید کلامش را می تکاند
و آخرین دانه ی برفِ حرف را
تقدیم زمین گرم نگاهت میدارد ...
با این باور
که برف دانه ی آخر...
هرگز آب نخواهد شد.


قشنگ بود

هنگامه پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:21

خرابه ی دل من را کسی نخواهد ساخت

که بر خرابه ی دل خانه ساختن سخت است

به هیچ قانعم از مهر دوستان هرچند

به هیچ این همه سرمایه باختن سخت است

نقابدار خودی را چگونه بشناسم

در این زمانه که خود را شناختن سخت است

قبول کن دل بیچاره ام ، که می گوید

که پشت پا به زمین و زمان زدن سخت است

عزیز من همه جا آسمان همین رنگ است

بیا اگر چه برای تو آمدن سخت است




حکیم هنگامه

مهندس هویج. جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:20 http://havijoo.blogsky.com/

سلام سرباز جان خوبی؟
خوش میگذره؟
بابا ما نیستیم و گرفتاریم شما کجایی؟
اول از هرچیزی که پستت خیلی عالی بود مخصوصا معنی پرزنت و از همه مهمتر اینکه از دوست پسر من شعر گذاشتی.
عاشقشم

منم خیام رو خیلی دوس دارم. شعراش آدم رو خیلی شاد میکنه...
در ضمن ما هستیم. شما کجایی؟

مهندس هویج جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:22 http://havijoo.blogsky.com/

راستی راستی اون عکس اولیه عالی بووووود
کاش من جاش بودم اما از ترس پرت میشدم پایین

من که از ارتفاع کلی میترسم.

مهندس هویج یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:29 http://havijoo.blogsky.com

اول از همه که ما هم بودیم اما الان گرفتار درسیم
بعدم مگه میشه خیام شعر بگه آدم عاشخش نشه.
حیف که باهام قهر کرده گفته دیگه اصلا شعر جدید نمیدم بیرون.
فک کنم باید برم منت کشی.
کمکم میکنی راضیش کنم؟


آخرشم اینکه، منم از ارتفاع بسیار وحشت دارم خیلی خیلی خیلی

مهندس هویج یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:31 http://havijoo.blogsky.com

راستی ازین به بعد از خیام شعر گذاشتی ننویس حکیم عمر خیام.
بنویس دوست پسر اسبق و حال حاضر مهندس هویج

باشه حتما

سروش تنهایی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:13 http://soroshetanhaee.blogsky.com

اعتقاد دائمی به این حرفای خوب انسان خود ساخته مشتی رو می طلبه

آره. آدم خود ساخته

[ بدون نام ] شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 19:11

رویا
چه مطالب جالبی نوشتی.آفرین
راستی کامنت منو پاک کردی؟
میشه بپرسم که عطر گندم لیلاتونه یا کسی دیگه است؟ازش خوشم می آد به نظرشما براش نظر بزارم اگه برداشتهای کج و خیالی نمی کنین.
من گفتم از داداشت خوشم می آد نگفتم می خوام جای زن داداشتو بگیرم که تو و اون اینطور نا جوانمردانه بهم هجوم آوردین.
بهش بگو ازش دلگیرم، یه وقتایی ناراحتیم ،ناراحتش می کرد.نمی دونم چی شده اینقدر سنگدل شده.
تا ازم رسما معذرت نخواد دیگه سایتش نمی رم

منصوره جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:40 http://myasthnigravis.blogsky.com

ای کاش من جای اون پسره تو عکس اولی بودم... خیلی دلم میخواد توی اون موقعیت قرار بگیرم... احتمالا میوفتم چون سرم گیج میره...
خوندن شعرای خیام ظرفیت بالایی میخواد چون همش از پوچی دنیا سخن گفته... اگر یه نفر که ظرفیت پائینی داره این شعر ها رو بخونه حتما خودکشی میکنه... بنابراین توصیه میشه که افرادی که ظرفیت پائین دارن شعرای مولانا رو بخونن...
شما ظرفیت بالایی دارید... شاد و سلامت باشید.

ممنونم که سر زدی.
یه سوال بپرسم؟
میاستنی چیه؟

منصوره شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:28

یک نوع بیماری خود ایمنیه که خوشبختانه یا متاسفانه من بهش مبتلا هستم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد