روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

زندگی همینیه که هست....

حالت طبیعی آدم ناراحتی و غم و غصه و دل نگرونی و تنهایی نیست. به خدا این حالتها،هر چند هم که بیشتر ثانیه ها و لحظه های زندگی آدم رو تشکیل میده،غیر طبیعیه و نباید به عنوان یه چیز طبیعی بهش نیگا کرد. هر ناراحتی و غم و غصه ای،ناشی از یه مشکل غیر طبیعیه که ذهن آدم رو مشغول کرده. آدم باید بگرده و دلیل هر ناراحتی و بی حوصلگیش رو پیدا کنه و با تموم وجود سعی کنه بر طرفش کنه.حتی شاید لازم باشه آدم مجبور باشه کلی روانشناسی و روانکاوی کنه. پول خرج کنه و یا هر کار لازم دیگه ای. به خدا این حالتا افتخار نداره. آدم باید همیشه شاد و پر انرژی باشه. اگه جهان آخرتی باشه و خدا بخواد دهنمون رو سرویس کنه، به خاطر تک تک ثانیه هایی که شاد و پر انرژی نبودیم پدرمون رو در میاره. اگه شاد و پر انرژی نباشیم، غیر طبیعیه و بدی ما اینه که فکر میکنیم افسردگی و ناراحتی،جزء جدا نشدنی زندگی ماست و هیچ کاری نمیشه براش کرد و یا حتی بعضیهامون از این حالتها و عکس العمل مردم نسبت به افسردگی و ناراحتیمون لذت میبریم . یه لذت پنهان که از هر چیز دیگه ای خطرناکتره. پاشیم یه تکونی به زندگیمون بدیم. به خدا شرم داره کسی بیشتر از چند روز متوالی حالش بد باشه و نتونه کاری برای خودش کنه و حالش رو بهتر کنه. خجالت داره. دلیل ناتوانی و بدبختی و بیچارگیه. پاشیم چند تا کار لذت بخش برای هر روزمون مشخص کنیم و خودمون رو موظف کنیم حتما انجامشون بدیم. سعی کنیم طعم لذت و خوشحالی رو هر روز بچشیم. استانداردهای زندگیمون رو بالا ببریم و سطح نشاط زندگیمون رو بهبود ببخشیم. به خداوندی خدا اینا شعار نیست. آدمایی که حتی نمیخوان زحمت این کارا رو به خودشون بدن، برای این که ذهنشون رو آروم کنن و تنبلی و افسردگی خودشون رو توجیح کنن همون اول بدون اینکه یه ذره به درستی این حرفا فک کنن میگن اینا همه شعاره و من رو متهم میکنن نفسم از جای گرم بلتند میشه و حتما چند تا از این کتابای روانشناسی خوندم که دارم این حرفا رو میزنم. مختارن هر جور میخوان فک کنن. ولی به خدا ماها حیفیم. زندگیمون حیفه. نباید توی خیال و وهم و تصور خودمون زندگی کنیم. زندگیمون،چه سخت چه راحت همینیه که هست. واقعیت همینیه که هست. تو رو خدا ترجیح ندیم دروغهای زندگی و فکر و تصورات و رویاهای خیالیمون آروممون کنه. ترجیح بدیم با واقعیتهای زندگیون زندگی کنیم،هر چند که آزارمون بده و اذیتمون بکنه. از خیال و وهم و افسردگی و تنهایی بیایم بیرون. هیچ کس هیچ کس هیچ کس توی این دنیای ظالم، دلش به حال ما نمیسوزه. حتی خود خدا. خودمون باید فکری برای زندگی خودمون بکنیم و از پیله ای که دور خودمون کشیدیم و داریم ازش لذت میبریم بیایم بیرون. باید جمع کنیم این بساط رو و این بازیای بچه گونه رو. لذت ندونستن و افسردگی و تنهایی، هیچ وقت آدم رو برای همیشه آروم نگه نمیداره. از افسردگیهامون لذت نبریم... 

نظرات 4 + ارسال نظر
عطر گندم چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:38 http://atregandom.blogsky.com

راست میگی ،خیلی هم راست میگی.کیه که از ترحم دیگران لذت ببره.من خودم اگه ببینم کسی حال خوبی نداره سعی می کنم یه راه واسه خوب شدنش پیدا کنم نه این که بگم درکت می کنم و بهش ترحم کنم.چون یقینا درکش نمی کنم.راست که باید برای هر ثانیه این زندگی جواب پس داد.راست که کسی مثل خود ادم نمی تونه بهمون کمک بکنه.اره باید یه تکونی به خودمون بدیم.اما نه اونقدر محکم و سریع که سر مون گیج بره و ندونیم کجاییم.بعضی وقتا مشکل ادم اینقدر بزرگ که اگه بخواییم سریع حلش کنیم شاید بشه همون ضرب المثل معروف و صورت مسئله رو پاک کنیم.که در این صورت اون مشکل رو حضم نکردیم فقط از سر راه برش داشتیم.اون وقت شاید یه روزی خیلی خیلی بزرگ بشه و برگرده و از پسش برنیاییم.راست که غم و غصه افتخار نداره مگه این که طرف معیوب باشه.چقدر حرف زدم!!!!!

سروش تنهایی چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 http://soroshetanhaee.blogsky.com

من تنها هستم وتی از تنهاییام احساس بدی ندارم ولی دوست هم ندارم الکی خودمو تو حالتهای بد قرار بدم.دلم بیشتر برای کسایی میسوزه که فکر می کنن این رفتارهای افسرده معابانه از سر عرفان بالاشونه

آره. اون بیچاره ها که خسرالدنیا والآخره هستن

آنیتا دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:37

خدا دلش برامون میسوزه بچه جون

خدا مگه دل داره؟

آنیتا شنبه 16 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:56

این عطر گندم چقدر حرف میزنه بلا.....

به به....
از این طرفا....
صفا آوردین....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد