روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

چین، با مردمانی بسیار خوب.....

یه ماهیه برای سفر کاری اومدم چین. به مردماش که نیگا میکنم و به رفتاراشون دقت میکنم، از قضاوتای قبلی خودم درباره این مردم، خجالت میکشم. خیلی اخلاقای خوب دارن که اصلا فکرش رو هم نمیکردم. بارها و بارها به خودم گفتم کاش مردم کشور ما هم اینجوری بودن. همیشه فکر میکردم مردم کشورمون خیلی خوبن. ولی الآن، میبینم ما ایرونیا خیلی چیزا نداریم بچه ها. خیلی قسمتای زندگیمون ایراد داره. تا کی باید به هم تعارف تیکه پاره کنیم و توی خیالمون فکر کنیم بهترین مردم دنیاییم و همه مردم دنیا باید بیان از ما مهمون نوازی و مهربونی یاد بگیرن؟



مردمی بسیار بسیار مهربون، به هیچ وجه نمیتونی عصبانی یا ناراحتشون کنی. خیلی خیلی کار راه بنداز بدون هیچ چشم داشتی. همیشه خندون و واقعا مهمون نواز. اصلا از زیر کارشون در نمیرن و کم نمیذارن. اصلا کسی رو دو دره نمیکن یا سر کار نمیذارن. کسی رو مسخره نمیکنن. دروغ نمیگن. تمام سعیشون رو میکنن که مشکلت رو حل کنن یا راهنماییت کنن. حتی اگه مجبور بشن یه ساعت برای راهنمایی کردنت وقت بذارن. توی اداره یا مغازه که میری، انقدر تحویلت میگیرن و ازت پذیرایی میکنن که خجالت میکشی. به همدیگه و به دیگرون، خیلی احترام میذارن. برای ما ایرونیها که تشنه احترامیم، خیلی جالبه. خودشون رو اصلا نمیگیرن. از خداشونه که بهت کمک کنن. اصلا دو رو نیستن و اگه نخوان کاری کنن، خیلی راحت میگن نه. وقتی هم قبول کردن کاری کنن، با جدیت اون کار رو انجام میدن و خستگی توی کارشون نیست. اصلا هم غر نمیزنن. به هیچ وجه. هر چه قدر هم که کارشون سخت باشه، با جدیت و خوشرویی انجامش میدن.

من که واقعا عاشق سبک زندگی و مرام این مردم شدم. 

کاش یه خورده، از مسخره کردن مردم دنیا دست برداریم، از توهم خودمون بیایم بیرون و از این مردم و همه مردم دنیا، چیز یاد بگیریم...


نظرات 6 + ارسال نظر
sevda چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:08

من چیز دیگه ای شنیدم. شنیدم که پر از گدا و آدمهای فقیره که هر جا میری آویزونت میشننننننننن

سروش تنهایی چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 http://soroshetanhaee.blogsky.com

روزهای که چین بودی چقدر به ما سخت گذشت


آره...

سروش تنهائی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 19:37 http://soroshetanhaee.blogsky.com

سری دوم رفتی هم همینطور بودن؟

آره حتی بهتر

مهندس هویج دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 http://havijoo.blogsky.com


تو قبلا هم رفته بودی چین؟
نامــــــــــــــــــــــردو
( آیکون ناله و فغان)

زود بگو میری اونجا چیکار میکنی؟

آره. قبلا هم بودم...

برشا جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 16:12 http://www.beresha-n.blogfa.com

وای من خیلیییییی دلم میخواد برم چین..
امیدوارم با توجه به شغلمون یه روز این امکان واسم پیش بیاد ...
من کلا آسیا رو بیشتر از اروپا دوست دارم ببینم و بگردم..

زبونشون سخته؟شما چینی بلدین؟

چینیها خیلی خوبن. خیلی.
زبونشون خیلی سخته. من چند کلمه بلدم فقط.

برشا شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 17:37

من چین میخوام..

یکی از آشناهامون عین بلبل چینی حرف میزنه

باید خیلی باهوش باشه پس....
حتمن برید یه بار. از دستتون میره اگه نرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد