روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

تقدیر

مامان یکی از دوستام مریضه. خیلی. دوستم چند ماهه که کار و زندگیشو ول کرده فقط مراقب مامانشه که دو سه تا بیماری که اسم هر کدومش لرزه به تن آدم میندازه رو با هم گرفته. الانم حالش خیلی بده. دوستم ناراحته. میگه مامانم فهمیده دیگه بهتر نمیشه. نه آب میخوره، نه غذا. قهر کرده اصلا. با هیشکی هم حرف نمیزنه. میگه دیگه کاری از دستم برنمیاد. هر روز دارم بیشتر از بین رفتنشو میبینم... 

 

گاهی، دیگه واقعا کاری از دست آدم ساخته نیست. این موجود دو پا باید دستاشو ببره بالا و تسلیم بشه. اینجور موقع هاست که به عمق ضعف خودمون پی میبریم. این که با همه بالا پایین هایی که زندگی هامون داره، تو بعضی ضعفا مشترکیم.  

 

چاره ای نیست. انگار مصیبت یه بخش جدا نشدنی از زندگی هر آدمیه. آدم بعضی وقتا نمیخواد قبول کنه ولی تقدیر زورش به همه مون میچربه.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
فاطیما جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:50 http://fatimapic64.blogsky.com/

اول: سلام!
دوم: از چه نظر سرمو شلوغ کردم؟ متوجه این جمله نشدم!!!

سوم: آموزش مناسب یعنی چه؟ یعنی به بچه هامون آموزش بدیم درست عاشق بشن؟ اصلاً عشق قبل ازدواج معنا داره؟ چطوری میشه تو کوچه و خیابون و کافی شاپ طرفو درست شناخت؟؟؟

آهان فکر کنم الان شما حرف منو تائید کردین!!!

من تکون به عقایدم بدم با دیگران؟ اینم متوجه نشدم!!!

محمد دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:45

تقدیر رو قبول ندارم. یعنی فک میکنم اگه قبول نداشته باشم خیلی راحتتر زندگی میکنم.

اتفاقا من با تقدیر راحتتر زندگی میکنم. تقدیر نه به معنی یه آینده از قبل معلوم، بلکه به معنی قبول انسان بودن، جزئی از طبیعت بودن و داشتن توانایی های محدود.

مجاهد جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:42

بسم الله الرحمن الرحیم
سرنوشت انسان در هاله ای از جبرو اختیاره دوستان. لوح محفوظ قابل تغییر نیست کادر کلی زندگی آدمها تعریف شده است غیر از این هم باشه مسخره است که آدم رو ول کنن توی یه صفحه خالی و سفید اما همین آدم در قالب همین کادر گاهی مجبوره که انتخاب کنه. هر کدوم از اینارو که نقض کنی درواقع نصف توانایی هاتو از دست دادی و داری با یه دست مبارزه می کنی. من با جناب سفیر موافقم انسان باید اول خودش رو به عنوان جزئی از طبیعت بپذیره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد