روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

تسویف

نمیدونم چرا مرض نا تمام گذاشتن کارها رو دارم. کلی توی ذهنم کار هست که هنوز، تمومشون نکردم. گوشه ذهنمو الکی اشغال کردن. هزار بار به خودم قول دادم کارهای نا تمومم رو تموم کنم از شرشون خلاص بشم. یا حد اقل تصمیم بگیرم که از ذهنم بندازمشون دور. ولی هی نمیشه. نمیدونم چرا انقدر امروز و فردا میکنم. کاری رو که میدونم باید انجامش بدم رو هم به تاخیر میندازم.الان یه سه سالی میشه میخوام شروع کنم زبان خوندنم رو ادامه بدم. یه چند سالی میشه میخوام رژیم سلامتی بگیرم. یه چند سالی میشه میخوام ورزش کردن رو شروع کنم. و و و ...

بعضی وقتا دوست دارم خودم رو تنبیه کنم. ولی همین تنبیه کردن رو هم هی به تاخیر میندازم. اینجوری اگه پیش برم، هیچ وقت به هیچ جایی نمیرسم. همیشه سرگردون و معلق باقی میمونم.

توی درس معارف دبیرستانمون یه حدیث از پیامبر نوشته بود: "بیشتر فریاد اهل دوزخ از تسویفه" . 

تسویف یعنی به تاخیر انداختن. به تاخیر انداختن توبه، به تاخیر انداختن کارها...

میترسم از روزی که دیگه چه بخوام و چه نخوام؛ فرصتی برای انجامشون نباشه...


نظرات 4 + ارسال نظر
LB8 یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 19:27

فکرکنم اشکال کار اینجاست:رشته افکارماصدشاخه چون ایمان ماست!

متین چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:33

اشکال اینجاس که این حدیث رو فقط یادمون دادن و ما هم فقط حفظ کردیم.... خیلی موقع ها هم یادمون میاد.. ولی کو عمل؟

[ بدون نام ] دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:31

سلام
تو حرف راحته ها... مثلا ببینید من چه راحت توجیه میکنم:

اوّلاً، آدمی هیچ تضمینی نداره که فردا زنده باشه تا بتونه کار عقب افتاده شو انجام بده

ثانیاً، اگر فردایی هم براش باشه، ناچاره که کار فردا رو به روز بعد بندازه و در نتیجه همیشه کارش عقب میمونه.
پیامبر در سفارش هاش به ابوذر می فرماید:
«ای اباذر! هر گاه صبح کردی، خویش را به عصر وعده نده، و چون به عصر رسیدی، خویش را به صبح وعده نده، و از سلامتی ات قبل از بیماری ات، و از زندگی ات پیش از فرا رسیدن مرگت (بهره) بگیر (وآن را غنیمت شمار)؛ چون تو نمی دانی که نام تو فردا چه خواهد بود (زنده و یا مرده!)»

من خودم نهایت تسویفم!!! برای رفتن به کلاس زبان، شنا و انجام خیلی از کارام...

به امید توفیق روزی که بتونیم کارایی که تو ذهنمونه رو انجام بدیم!!! من که از تیر ماه قراره به وعده های خودم به خودم عمل کنم!
شمارو نمیدونم!!!

موفق باشید

فاطیما دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 http://fatimapic64.blogsky.com/

ببخشید اسممو یادم رفت بنویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد