روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

یک تغییر بزرگ...

خیلی کارها، عقیده ها و رفتارها قبلترها به عنوان یک چیز غیر اخلاقی شناخته میشد. ولی این روزها و با ورود انسان به دنیای دموکراسی و حق مداری، به عنوان یک حق شناخته میشه. کاری به درست و غلطش ندارم. مهم اینه که اخلاق، چقدر در حال تغییره و چقدر نسبی شده.

به عنوان مثال، همجنس بازی که قبلتر ها غیر اخلاقی و مذموم شمرده میشد، امروزه در خیلی از کشورها، به عنوان یک حق شناخته میشه و بهش احترام گذاشته میشه.یا رابطه خارج از محدوده ازدواج و یا خیلی چیزهای دیگه که امروزه در خیلی از کشورها، به عنوان یک امر غیر قانونی تلقی نمیشه و براش مجازاتی در نظر گرفته نمیشه. حتی مجازاتی به اندازه تخلف راهنمایی رانندگی....انگار یک جنگ بزرگ شروع شده بین اخلاقیات و قانون...

این "قانونی شدن و مجاز شدن" خیلی از امور غیر اخلاقی در جامعه، صرف نظر از درست یا غلط بودن اون، یک تغییر بزرگ در اجتماع آدمیه و میتونه مبنای یک تغییر بزرگ در آینده زندگی آدم باشه...

نظر شما چیه؟


نظرات 5 + ارسال نظر
دوست شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:45

خیلی ترسناکه، من خیلی وقتها که بهش فکر میکنم نگران میشم. اینطوری میشه تمام معذورات اخلاقی و دینی رو قانونی کرد و اونوقت کسیکه انجام نده مسخره و طرد میشه.

این قضیه حق مداری، هیچ پایانی براش متصور نیست. همه چیز رو میشه در قالب حق مداری قانونی کرد...

امیر شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 19:57

من متوجه نشدم، الان از نظر شما همجنس بازی غیر اخلاقیه؟
؛)

نه. من نظر خاصی ندادم. فقط گفتم همجنسگرایی غیر اخلاقی شمرده میشده و الان به عنوان یک حق در اومده....

خورشید دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 13:21

تا حدی خوبه و تا حدی هم نه، شاید اگه تو مسایل مذهبی و فرهنگی زیاد گسترش پیدا کنه خوب نباشه، اخه تقریبا چیزای اخلاقی نسبیه همونجور که گفتی، شاید یه کاری از نظر من خوب باشه اما به نظر خیلیها بد

و به نظرم عجیبتر اینه که این چیزای نسبی، قانونی شدن...

طوفانی دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 19:39

سلام

به نظر من باعث تاسفه! اگر به همه چیز به دیده ی اینطوری نگاه کنیم، اخلاقات و نوع بشر بشدت سقوط و افول می کنه. گر مبنایی برای سنجش درست و غلط (که البته تغییرناپذیر و ثابت هم باشه) وجود نداشته باشه، آنوقت با چه معیاری می توان شایستگی و اخلاقیات رو سنجید؟ آیا منطق اینو قبول می کنه که درستی و یا زشتی انقدر تغییر پذیر باشند که سالیانی بعد، مطمئن نباشی که کارت چه محکی می خوره؟؟

و از دیدگاه معنوی و دینی، اگر معیار مطلقی برای سنجش خوبی و یا بدی نباشه، اونوقت پاداش و جزای اخروی که مورد قبول اکثریت ماست، بسسیار بی معنا جلوه می کنه!


برای ساختن یه بشر شایسته و دارای کمالات بالا، لزوم اخلاقیات و معیارهای ثابت ضروریه

خوب یا بدش رو مورد قضاوت قرار نمیدم. ولی مطمئنن خیلی تاثیر گذار و مهم خواهد بود...

چکاوک جمعه 22 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 18:43 http://YAZDAN-PAKI1.BLOGSKY.COM

موافقم
تاحالا عمیق نشده بودم راجع به این موضوع
جالب بو ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد