روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

قناعت

قناعت خیلی آرامش بخشه. بعضی وقتا تنها راه آروم شدن توی زندگی همین قناعته. بیشتر نظامهای اقتصادی دنیا، بر مبنای مصرف بیشتر، خرید بیشتر بنا شدن. اصلن به دروغ، خیلی نیازها رو در زندگی من و شما به وجود میارن که ما مجبور بشیم بیشتر خرید کنیم و بیشتر مصرف کنیم. در صورتیکه اصلن لزومی به خرید بیشتر و مصرف بیشتر نیست. وقتی همین موبایلی که داری کارت رو راه میندازه، چرا یه موبایل گرونتر؟ وقتی همین ماشینت برات خوبه، چرا ماشین گرونتر؟ وقتی لپ تاپت هنوز هم کارایی داره، چرا یه لپ تاپ دیگه؟ فقط به خاطر اینکه با تبلیغات و سیاست، کاری کردن که توی ذهن من و شما این ذهنیت قرار بگیره که حتمن باید بیشتر مصرف کرد و بیشتر خرید و اگه این کارو نکنیم، گدا و عقب افتاده ایم؟
چقدر شده چیزی رو خریدیم و تا بحال حتی یکبار هم استفاده شون نکردیم و یا تعداد دفعات استفاده ش از انگشتای یه دستمون کمتر بوده؟
واقعن چرا باید برای چیزی که احتیاج نداریم بهش، نیاز الکی ایجاد کنیم؟ بسازیم؟

همت و قناعت....


نظرات 3 + ارسال نظر
رفیق یکشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:47

قبول دارم حرفت رو. ایستادگی در برابر لذت خرید خیلی راحت نیست. بهترین حالت موقعی هست که میخوای ولی نمیتونی بخری
اصل فروش توی فروشگاههای زنجیره ای هم همینه

سراب بیابان یکشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 14:15

انقدر قناعت کردم دیگه حالم از کلمه قناعت بهم می خوره

اوخ اوخ چه عصبانی!!

چکاوک سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:57 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

والا همینو بوگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد