روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

غزه

من مسلمونم. احساس همدردی هم سرم میشه. سنگدل هم نیستم. ولی...

حتمن این چند وقته دستا و سرها و پاهای بریده شده و زخم و زیلی مردم غزه رو دیدین. حتمن دلتون هم کلی ریش ریش شده و غصه خوردین. خب، منم غصه خوردم. ولی به یه نکته دقت کنید.

ایران ما هشت سال تموم با عراق در حال جنگ بود. شیمیایی زدن به برادرهای ما توی جبهه. به زنهای ما توی خوزستان تجاوز کردن. روزها و شبها، تهران عزیزمون رو با موشک هدف قرار دادن. کی صداش دراومد؟ مردم غزه کجا بودن؟ مردم فلسطین و سوریه کجا بودن؟ مسلمونای دنیا کجا بودن اون موقع؟ اصلن یه چیزی. مگه جنگ دو طرفه نیست؟ مگه همین غزه ای ها اگه توانشو داشتن یه یهودی رو زنده میذاشتن اونجا؟ خب قانون جنگ همینه دیگه. مظلوم کیه الان؟ اونی که قدرتش کمتره؟ خب اگه قدرتشو داشت و میزد یهودیا رو له و لورده میکرد، مظلوم یهودیا میشدن؟ یعنی فقط قدرت کمتره که مظلومیت میاره؟ اصلن یه چیز دیگه. خب مگه فلسطینیا زمیناشونو خودشون نفروختن؟ مگه پولشو نگرفتن؟ خب مشکل چیه پس؟

من اعتقادی به تلافی کردن ندارم. فقط میگم آدم باید برای کسی بمیره که اون طرف حاضر باشه براش تب کنه. حتی بیشتر از این. آدم باید برای کسی تب کنه که طرفش حاضر باشه براش بمیره. زیاد جوگیر این هوچی گری ها و تبلیغات نشین. وقتی بمب و موشک به تهران و شهرهای بی دفاع ما ریخته میشد، هیچ کس هیچ کس هیچ کس به فکر ما نبود...

نظرات 9 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:11 http://aloonak14.blogsky.com

اتهام زدن ب افراد و قضاوت شخصیتشون ک کار درستی نیست.هیچ کسی نمی تونه شما رو ب جرم انتقاد قضاوت کنه.
در جنگ ایران و عراق هم صدای خیلی ها دراومد.همین ک سازمان ملل عراق رو آغازگر جنگ دونست و متهمش کرد می تونه علامت خوبی باشه برای واکنش بین المللی در اون زمان.کاری به دولت ها ندارم.ملت های دنیا همیشه از مظلومین پشتیبانی می کنن.
من خودم اصلا و ابدا طرفدار حکومت سوریه نیستم.ولی این نکته رو عرض کنم در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله ی ما،حافظ اسد رییس جمهور وقت سوریه کمک های زیادی ب ایران کرد.با ی سرچ ساده می تونید پی ببرید ب این قضیه.
موضوع دیگه ای ک می خوام بگم اینه ک اگه ی روزی مسلمونای غزه چنین جنایاتی رو علیه یهودی های اسرائیل انجام می دادن من خودم ب شخصه در طرفداری از اسرائیل بر می اومدم.اما این ک اهالی غزه رو ب جرم نکرده قضاوت کنیم کار درستی به نظر نمیاد.

کدوم ملت از ما حمایت کرد؟ من که چیزی نشنیدم...
من میگم جنگ همینه. اسرائیل زورش زیادتر مردم غزه بیشتر میمیرن. این دلیل بر مظلومیت غزه ای ها نیست...
ممنونم از کامنت دوست عزیز...باز سر بزن

علیرضا دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:45 http://aloonak14.blogsky.com

کشورهایی مثب سوریه لیبی کره شمالی ما رو حمایت کردن در جنگ.شکی نیست ک جمعیت مخالفان ما بسیار بیشتر بود.اما به هر حال ما هم متحدینی داشتیم.سوریه پایگاه تسلیحاتی برای ایران ب حساب میومد.خیلی از آموزش های نظامی ایران در خاک سوریه اتفاق می افتاد.سوریه در زمان جنگ مبادلات نفتی خودش با عراق رو ب طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.البته این رو هم گفتم تو کامنت قبلی ک وقتی سازمان ملل ب نفع ایران حکم میده و عراق رو متجاوز می شناسه یعنی روحیه ی کلی ملل در قبال ایران دید حمایت گرانه داشته.
جنگ داریم تا جنگ!شما تو ی جنگ مناطق استراتژیک و اهداف نظامی رو هدف قرار می دی ی موقع دیگه بیمارستان و مدرسه و غیر نظامی رو.تو ی جنگ میای از سلاح های کشتار جمعی استفاده می کنی.خلاصه خیلی فرقه بین این ها.جنگ هایی ک غرق در جنایتن باید محکوم بشن.از طرف هر گرووه و کشور و فکری هم ک صورت بگیرین باز محکومن.چ اسرائیل باشه و چ فلسطین.

منم از اسرائیل حمایت نمیکنم. فقط میگم مشکل هر ملتی مربوط به خودشه. چراغی که به خونه راست به مسجد حرومه برادر من...

بهاره پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:52 http://girlblond.blogsky.com

آری
دیگر بنی آدم اعضای یکدیگر نیستند، که اگر بودند
خون به جای شیر، کودکان غزه را سیراب نمی کرد
و گلوله، کودکان را خواب
و قبر، گهواره ابدی آنان نمی شد ...

اگه اونا اعضای ما هستند، ما هم توی اون هشت سال سخت باید اعضای اونا میبودیم. چرا نبودیم؟

چکاوک جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:30 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

نا خودآگاه یه لرزی میگیره تنم وقتی صورتای سوخته بچه های شیر خواره رو میبینم که توی خون و خاک غلت خوردن!
راستش توی موقعیتی هستم که بیشتر نظاره میکنم و آگاهی و اطلاعاتم اونقدری نیست که قضاوت داشته باشم ...
درسته که توی جنگ کشته و زخمی داریم و یه طرف بالاخره قدرتش بیشتره و بیشتر میکشه ولی چیزی جز یه آرمان کثیف و یه مشت آدم که به مرض جنون رسیدن و چیزی جز پیشروی نمیبینن نمیتونه اینقدر فاجعه بیافرینه...
با تک تیرانداز سر بچه رو هدف میگیرن؟یا قلب نظامی رو؟

اصل جنگ نا مردیه. جنگ خیلی بده آبجی...

امیر شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:01

یه سوال همیشه تو ذهنم مونده
اینکه میگن فلسطین رو خریدن دقیقا یعنی چی؟
مثلا فرض کنیم چندتا منطقه تهران رو یه گروهی بخرن یا اصلا همشو. اونوقت حکومت باید عوض بشه؟ تکلیف یه جاهایی مثل اتوبان تهران قم چی میشه؟ دریاچه و رودخونه و کوه و ... اینا چی؟ اصلا آدمهای فلسطینی که دارن الان تو منطقه اشغالی زندگی میکنن مستاجر هستن یعنی؟

جواب این سوال میدونی چیه؟
اینه که کسی که یه اتاق از خونه شو میفروشه، باید انتظار داشته باشه یه روزی کل خونه اش از چنگش در بیاد. نباید همون یه اتاق رو هم فروخت. اگه فروختی باید پای همه عواقبش بمونی...

شیدا پنج‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:25 http://sheyda56nc.blogsky.com

خیالت راحت سربااز این مردم جو گیر هوچیگری و تبلیغات هم بشن جز حرف زدن هیچ کاااری نمیکنن .
وقتی میگم این مردم شامل من هم میشه
هیچ کاری به سیاست و فلسطین غزه و اسرائیل ندارم ولی خودم به شخصه اگه انسان کاملی بودم به واسطه ی شغلمم که شده الان باید بیمارستان اونجا بودم ولی نیستم پس بهتره اگه کاریم نمیکنیم هیچ ملتیو زیر سوال هم نبریم

منم زیر سوال نبردم چیزی رو. نظرمو گفتم...

good girl چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:44 http://aseman-man.blogsky.com

نظر شما و همه ی دوستان محترم،ولی باینو هم در نظر داشته باشین که چون این ملتا اون زمان از برای یاری ما برنخواستن؛حالا ماهم به تلافی کاری براشون نکنیم؟

چون کاری دیگه ای از من براشون برنمیاد...

فقط میتونم براشون دعا کنم!
به امید پیروزیشون..
یا الله

تلافی نیست. رفتار متقابل و منطقیه...
چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه...

برشا پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:24 http://www.beresha-n.blogfa.com

ازونجایی که خیلی م تلویزیون میبینم زیاد اعصابم خورد نشده سر این قضیه.ولی ازونجا که شنیده بودم اینا خون شیعه هارو قبول نمیکنند و خونِ خودشونو پاک میدونن تورگهاشون و مال مارو نجس!
نمیتونم حس خوبی بهشون داشته باشم!

امیدوارم ازین جنگ و مرگ و درگیریا نجات پیدا کنند...

جزاین کار دیگه ای از دستم برنمیاد..

ان شاء الله

تارا یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:58

میگن قانون دنیا قانون جنگل نیست ولی اگه نظر منو بخوای میگم هست.قانون دنیا دقیقا اینه که یا بدر یا دریده شو.قوی باشی میدری و نباشی دریده میشی.وقتی تو خونت گاهی اوقات پدرت به خاطر قدرتمند بودن زور میگه تو دنیایی بزرگتر له شدن فلسطینی ها زیر دست اسرائیل اصلا عجیب و غیرباور نیست.من نمیتونم این قانون رو تغییر بدم پس چشمامو روش میبندم و واکنشی نشون نمیدم.درست مثل کاری که موقع بخش اخبار غزه انجام میدم تلویزیونو خاموش میکنم و ذهنمو واسه چیزی که هفتاد سال هست اذیت نمیکنم.

ممنونم از کامنتت....
کم فروغ شدی دختر...
نیستی چرا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد