روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم
روزهای زندگی

روزهای زندگی

زندگیم را دوست دارم

عصبانیت

بهترین راه برای اینکه یکیو خوب خوب بشناسی، اینه که یه وقتی، کاملن بر عکس خواسته اش عمل کنی، خیلی خیلی ناراحت و عصبانیش کنی و منتظر عکس العملش بشینی. منتظر حرفایی باشی که توی همون حالت عصبانیت و ناراحتی بهت میزنه.

اون حرفا، شاید دقیق ترین و خالص ترین حرفای دلش باشه.

نا گفته نمونه که کار خیلی خطرناکیه. چون ممکنه تموم تصوراتی که نسبت به طرفت داری رو خراب کنه و به گند بکشه. ممکنه همون چند کلمه حرفش موقع عصبانیت و ناراحتی، اونقدر تیز و بُرنده باشه و یه آسیبهایی به روح و روانت بزنه که تا آخر عمر جبران شدنی نباشه. حرفایی ممکنه توی اون لحظه ها گفته بشه که خیلی چیزا رو خراب کنه. خیلی چیزا...

پس اگه ظرفیت تحملش رو توی خودت نمیبینی، امتحانش نکن و توی آرامش خودت باقی بمون. 

فقط تعداد انگشت شماری از اطرافیان ما هستن که خودشون رو مجبور میکنن که همیشه حرمت ها رو، حتی توی ناراحتی و عصبانیت نگه دارن و چقدر این آدما ارزشمندن...


نظرات 18 + ارسال نظر
هستی یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:20

کاملا موافقم .
دقیق ترین وخآلص ترین حرفا رو اون موقع میشه شنید ...
زیاد امتحان کردم و واقعا شکننده ست .
واقعا .

منم امتحان کردم. خیلی سخته....

سروش زندگی یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:22

به نظرم حرف اشتباه و کار نا مر بوطیه چون اگه واقعا زندگی رو دوست داری و می خوای اخلاقی رفتار کنی وقتی کسی ناراحته تو درکش کن شاید شما در ناراحتی اون مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتی اگه هم نداشتی انسان که هستیم تا بفهمیم اون شخص رو رو زگار یا محیط به اینجا رسونده اگه فضایل اخلاقی دارید شاید به خاطر عوامل محیطی وجود افراد با ارزش دور و ورط و خیلی مسایل دیگه باشه که زیاد محاسن برات به حساب نیاد البته نمی شه خودساختگی رم منکر شد . به هر حال کسائی که دوستشون داری یا دوستت دارن رو امتحان نکن محبت کن بهشون شاید مشکل عجیبی دارن و تو نمی دونی پس قضاوتشون نکن بعضی ها فقط یه جفت گوش ازت می خوان که دم اون جیغ بزنن خالی بشن و گر نه کینه و نفرت و غرضی نیست حتی باور هم به اون حرفا ندارن.

حرفات خیلی جالبن. فکر میکنم بهشون.
شایدم باید فقط محبت کرد و امتحان نکرد....

آناهیتا یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:28

کنترل خشم از سخت ترین کارای دنیاس که هر کسی از پسش برنمیاد و تمرینای سختی داره
آدم عصبانی مثل کبریت می مونه. حتا خطرناک تر.
خیلی چیزا رو ممکنه با حرفاش یا کاراش به گند و آتیش بکشه که شاید هیچوقت در حالت عادی دلش نخاد اونکارارو انجام بده و شاید اصللا به فکرشم نرسیده باشه.

یه باور قدیمی هست که می گه موقع خشم , مستی و شهـ.وت شیاطین بر آدم مسلط میشن و دیگه اختیارش دست خودش نیست.
البته الان یه چیزای دیگه ای ثابت شده که مربوط به ارواحه و نمی تونم اینجا بگم.

آره....واقعن هم همینطوره.
خب بگو دیگه. چرا نمیتونی بگی؟

گندم یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:58

باهات خیلی موافقما اما با سروشم خیلی موافقم
منظورم اینه که گاهی ادم تویه اون شرایط حرفایی میشنوه که که همیشه وجود داتن اما روشون در پوش گذاشته میشد تا کدورتی پیش نیاد حرفای که واسه ته دله ادمه اما بعضی وقتا هم حرفایی زده میشه که اصلا به وجود ندارن فقط به زبون میان حسه عصبانیت ادم رو تخلیه کنن

آره. همینطوره...
منم با حرفای سروش موافقم...

mina یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:44 http://www.2khtareporharf.blogsky.com

سلام.
ببخشید همچنان دیر به دیر سرمیزنم!!!

منم شنیده بودم که باید همیشه رفیقتو توی یه شرایط خاصی بشناسی.!!
ولی فکر میکنم نباید به عصبانی شدن آدما و رفتارها و حرفایی ک میزنن زیاد مطمئن بود .چون من خودم شخصا وقتی عصبانی میشم یه حرفا و یه چرت و پرتایی به طرفم میگم ک انگار واقعا خودمم نمیدونم از کجا این حرفا رو دراوردم.

اما در حال عادی بالاخره امتحان کردن رفتار دوستامون تو شرایط خاص خیلی نقش خوبی داره و میشه آدمو بهتر شناخت!!!

پست جالبی بود.مثه همیشه...

ممنونم از حضورت.
خوشحال شدم سر زدی.

گل بارون یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:01

نمیدونم شاید اینطوری باشه ومنم توى عصبانیت نتونم خودمو کنترل کنم ومثل اون زنه وحشتناک بشم البته بقول قدیمیاتوى دعوا که حلوا خیرات نمیکنن بالاخره هردوطرف میخوان ناراحتیشونو بیرون بریزن.که در نهایت حرفایى میزنن که هردوشون پشیمون میشن.
اولشو دوم بخون.

آره همینطوره.
راستش همینش بده که همه فک میکنن چون حلوا خیرات نمیشه، پس باید هر کاری میتونی برای ناراحت کردن طرف مقابلت انجام بدی...

هنگامه یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 22:23

دیروز دوتا از دوستام داشتن پشت سرم حرف میزدن خیلی ناراحت شدم یواشکی از همون راهی ک اومده بودم برگشتم وقتی آروم شدم رفتم پیش اونها و بهشون گفتم ک چی شنیدم خیلی شرمنده شدن و صورتهاشون قرمز شد

کار خوبی کردی همون موقع عکس العمل نشون ندادی...

touska دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:50

بارها تو عصبانیت حرفی زدم که اصلا از ته دلم نبود وقبولش نداشتم ...وحرفایی شنیدم که مطمئنم طرفم فقط از روناراحتی زده...بنظر من این یه روش پست فطرتانه واسه امتحان دوسته واصلا معتبر نیست...خو مگه آزار داری عصبانیش کنی بعد واستی نگاش کنی که چه جوری داره گر میگیره !!!ما آدمیم واحساسات متغیر وبعضا متضاد داریم...
نه نه حرف تو عصبانیت هیچی رو ثابت نمیکنه ولی قبول دارم این حرفا تو این شرایط هرگز وهرگز از یاد آدم نمیره وچه قدر خوبه آدم اینجور مواقع جلوی زبونشو بگیره...
من هیچ وقت دوستامو اینطور آزمایش نمیکنم....به تو هم توصیه میکنم نکن برادر من نتیجه اش خطرناکه حسن

مرسی از کامنتت...

touska دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:56

اول نوشتم بعد حرفای قشنگ سروشو خوندم که خیلی کامل بود اگه زودتر خونده بودم لزوم نمیدیدم بنویسم.خیلی جالب گفت:گوشی واسه دادزدن(نه شنیدن)گاهی بغضتو داد میزنی ...خوش به حال کسایی که گوش واسه شنیدن حرفا وداداشون دارن....

آره. کامل بود صحبتای سروش...
ممنونم از نظرت.

آنیتا دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:46

فکر کنم اون روز که خونه نموندی من همین طوری شده بودم... ولی خودتم شاهدی که تو اون حالت عصبانیت زیاد بهت دری بری نگفتم

نه عزیزم. تو که چیزی نگفته بودی....

دونده طوفانی دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:09

سلام
خوبین؟

متن جالبی بود. ولی من فکر می کنم اگه کسی رو دوست داری، حق نداری عصبانی اش کنی، حق نداری آزارش بدی، تا چی؟؟!! اینکه بفهمی چی میگه؟!! ظلم بزرگیه!

از طرف دیگه، ناراحتی ای ایجاد می کنه که توی دل فرد می مونه!

علاوه بر این ، موقع عصبانیت، مغز تعطیله! و حرفهایی که زده می شه با واقعیت روتین لزوما مطابق نیست

آره. خودم هم دارم همین فکر رو میکنم. من از نوشتن این پست، پشیمون شدم یه جورایی...

دل نوشته دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:57 http://fun-thing.blogsky.com

دِ......
این چه روشیه
طرف شوووکه می شه که
..............................................

به نظر من برای امتحان کردن روش خوبی نیست
ولی در کل اطرافیان رو موقع عصبانیت می شه شناخت ولی مقداری..... چووون بعضی ها خوبن ولی جنبه خوشی کردن و عصبانیت رو ندارن...

مهندس هویج دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 17:11 http://havijoo.blogsky.com/

واقعا عصبانیت لحظه صداقته و چقدر بده اگر اون یه نفر مثل من زود ناراحت شه و صداقتش زیادی گل کنه...
و واقعا آدمایی که اون لحظه فقط سکوت میکنن چقدر ارزشمندن

آره...واقعن.

سراب بیابان دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:27 http://sarab-biaban.blogsky.com

راستش رو بگو ؛ این پست رو موقعی نوشتی که به خواسته ی کسی توجه نکردی و عصبانیش کردی ؛ و << اون >> تو لحظه عصبانیت دلت رو شکوند ؟؟؟؟؟؟

نه. همینجوری نوشتم عزیزم...

تارا سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:34

موافقم.شخصیت واقعیه آدما وقت عصبانیت آشکار میشه چون دیگه نقاب تظاهر و دورویی وجود نداره.

آره. ولی نباید آدما رو عصبانی کرد...
کجایی تو؟
درسا چه خبر؟

چکاوک سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:15 http://yazdan-paki1.blogsky.com/

بیشتر واسه ی کسایی عصبانی میشم که واسم ارزش دارن
قهر کردن بریدن یا حتی طعنه زدن بیشتر واسه ی کساییه که از صمیم قلب دوسشون داریم
پس درسته که وقتی عصبانی هستیم از چشمامون از شدت خشم خون بباره
ولی
یادمون باشه که اگر طرفمون حالش از ما خرابتر بود سکوت کنیم حرفمونو توی ارامشی که از شنیدن حرفاش و احترام بهش به دست اوردیم بزنیم حتما نتیجه ی مطلوبی میگیریم

واقعن همینطوره...

تارا پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:59

درسا؟دیوانه کنندس.

I keep my fingers crossed for you...

نون سین ی میم شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:46

تجربه کردم داداش تلخ بود

امیدوارم تلخیش از ذهنت رفته باشه دیگه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد